Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak odjąć kalorii tradycyjnie polskim potrawom?

Data: 09.11.2011


Kuchnia polska kojarzy nam się zazwyczaj z tłustymi i ciężkostrawnymi potrawami. Zwykle większość wchodzących w jej skład produktów jest odradzana przez dietetyków, ze względu na niekorzystne efekty, jakie wywierają na zdrowie. Jednak przy odrobinie wysiłku możemy sprawić, że wykonana przez nas polska potrawa będzie dostarczała mniej kalorii bez ujmy dla smaku. Oto kilka wskazówek:

* Do zabielania zup zamiast śmietany używaj jogurtu naturalnego. Jest mniej kaloryczny, a  dostarcza dodatkowo ważnych dla zdrowia bakterii probiotycznych, które wpływają na funkcjonowanie jelit, zapobiegają zaparciom i wzmacniają układ odpornościowy. Jogurtem można również zastąpić majonez w sałatce, twarożkach lub pastach do kanapek.
* Do smażenia kotletów używaj patelni beztłuszczowych. Ze spalonego tłuszczu wydzielają się związki rakotwórcze. Potrawa bez dodatku składnika tłuszczowego będzie bardziej lekkostrawna i dostarczy mniej kalorii. Pamiętajmy, że kaloryczność tradycyjnego schabowego w znacznej mierze zwiększa panierka. Zamiast tej tradycyjnej, z jajka i tartej bułki warto przygotować jej zdrowszą wersję: mięso namocz w samym białku jajka, a następnie obtocz w nasionach lnu lub płatkach zbożowych.

* Bigos-tradycyjna polska potrawa będzie mniej tucząca, jeśli zrezygnujemy z dodatku skwarków, kiełbasy, czy boczku. Zamiast tego, możemy użyć mięsa drobiowego oraz suszonych grzybów, które nadadzą potrawie wspaniały aromat.

* Aby przygotować pyszny sos do potrawy wcale nie musimy używać wysokokalorycznych produktów. Możemy go sporządzić z mąki orkiszowej, bardziej wartościowej odżywczo niż mąka pszenna, jogurtu i np. chrzanu.

* Naleśniki będą lżejsze i zdrowsze, jeśli wykonamy je z mąki pełnoziarnistej, jednego jajka i mleka o obniżonej zawartości tłuszczu (najlepiej 1,5-2%) lub mleka sojowego. Zamiast tradycyjnie smarować je powidłami, czy dżemem warto wykonać owocowy lub wielowarzywny farsz. Będą równie smaczne, a wzbogacimy posiłek w wiele witamin, składników mineralnych i błonnik pokarmowy.

Przepis na kotlet a`la schabowy

Składniki:
Piersi z kurczaka lub filety z indyka
Olej rzepakowy
Sól, pieprz, zioła prowansalskie
Białko jajka
Zmiażdżone nasiona lnu lub płatki owsiane

Sposób przygotowania:
Mięso drobiowe rozbić tak, aby powstały kotlety grubości maksymalnie około 1cm. Posolić i popieprzyć oraz przyprawić ziołami prowansalskimi. Następnie namoczyć w białku jaja kurzego i obtoczyć w wybranych ziarnach zbóż. Smażyć na patelni beztłuszczowej lub ewentualnie z odrobiną oleju rzepakowego. Podawać z surówką lub warzywami gotowanymi na parze.





Zobacz także


Uroda

Urodowe sugestie dla św. Mikołaja

Uroda

Pod prysznic po lepszy humor

Kuchnia

ABC parzenia herbaty

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene

Wygraj zestaw masek do stóp i dłoni LC+


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LC+

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.