Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Dieta na wypadanie włosów

Data: 05.06.2012


Jeśli przy porannym układaniu fryzury zauważysz, że coraz więcej włosów zostawiasz na szczotce, to sygnał, aby zmienić dietę!

Z nadmiernym wypadaniem włosów spotykamy się w wyniku wielu różnych życiowych czynników ze stresem na czele. Wówczas w pierwszej kolejności biegniemy do drogerii w celu zakupu kolejnej cudownej maseczki. A gdyby tak zadziałać także od wewnątrz? Specjaliści zgodnie twierdzą, że przy stabilnej ilości witamin i składników odżywczych w organizmie nasze włosy staną się mocne i z pewnością będą mniej wypadać.

Zacznij od żelaza

Aby twoje włosy były gęste i w mniejszych ilościach wypadały, powinnaś dietę wzbogacić w żelazo. To właśnie żelazo stanowi podstawę transportu tlenu do krwinek czerwonych. Niedobór żelaza w organizmie powodować może niedokrwistość, a nieodżywione włosy zaczną wypadać. Źródła żelaza odnajdziesz między innymi w czerwonej fasolce, szpinaku, otrębach czy czerwonym mięsie.

Po drugie: białka

Równie ważne składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki organizmu, a zatem i jej wzrostu to białka. Normalny wzrost włosów zapewni białko zawarte chociażby w mleku, jajkach, serach, rybach czy drobiu. Nie zapominaj także o bardzo modnej soi, która dostarcza duże i zdrowe dla naszej figury ilości białka.

Witaminy, witaminy

Witaminy jak żadne kosmetyki z drogerii potrafią wzmocnić włosy i pozytywnie wpłynąć na ich wzrost. I tak, pożyteczną witaminę B odnajdziesz w fasoli, marchwi, orzechach oraz we wspomnianych już soi i jajkach. Na kondycję mieszków włosowych zaś, idealnie zadziała witamina C stosowana w przeziębieniach. Jeśli zapuszczasz włosy, zainwestuj w witaminę E, która oprócz działania podobnego do witaminy C wykazuje również bardzo silne właściwości wspomagające wzrost włosów.

Cynk

Powodem wypadania włosów jest niejednokrotnie niedobór cynku. Jego brak w organizmie może dodatkowo powodować bardzo nieprzyjemny ze względów estetycznych przede wszystkim łupież. Jeśli chcesz cieszyć się mocnymi, ładnymi włosami pamiętaj o dodaniu do codziennego menu owoców morza, nasion oraz roślin strączkowych. Tradycyjny chleb i bułki zamień na pieczywo pełnoziarniste.

Wapń i magnez

Wzmocnić włosy, a zatem uodpornić je na działanie codziennych czynników zewnętrznych i zapobiec ich wypadaniu pomogą magnez oraz wapń. Spore ilości tych pożytecznych składników zawierają brokuły, buraki, seler, jabłka czy cebula.





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXII edycja

Uroda

EVELINE COSMETICS kreatorem makijażu podczas Warsaw Fashion Week

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Smaczny konkurs! Wygraj atrakcyjne nagrody od marki Rolnik


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 4 nagród ufundowanych przez markę Rolnik

Siła kosmetycznej koagulacji - konkurs z marką Janda


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Janda

Konkurs - letnia pielęgnacja z Lirene!


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.