Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Dieta na wypadanie włosów

Data: 05.06.2012


Jeśli przy porannym układaniu fryzury zauważysz, że coraz więcej włosów zostawiasz na szczotce, to sygnał, aby zmienić dietę!

Z nadmiernym wypadaniem włosów spotykamy się w wyniku wielu różnych życiowych czynników ze stresem na czele. Wówczas w pierwszej kolejności biegniemy do drogerii w celu zakupu kolejnej cudownej maseczki. A gdyby tak zadziałać także od wewnątrz? Specjaliści zgodnie twierdzą, że przy stabilnej ilości witamin i składników odżywczych w organizmie nasze włosy staną się mocne i z pewnością będą mniej wypadać.

Zacznij od żelaza

Aby twoje włosy były gęste i w mniejszych ilościach wypadały, powinnaś dietę wzbogacić w żelazo. To właśnie żelazo stanowi podstawę transportu tlenu do krwinek czerwonych. Niedobór żelaza w organizmie powodować może niedokrwistość, a nieodżywione włosy zaczną wypadać. Źródła żelaza odnajdziesz między innymi w czerwonej fasolce, szpinaku, otrębach czy czerwonym mięsie.

Po drugie: białka

Równie ważne składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki organizmu, a zatem i jej wzrostu to białka. Normalny wzrost włosów zapewni białko zawarte chociażby w mleku, jajkach, serach, rybach czy drobiu. Nie zapominaj także o bardzo modnej soi, która dostarcza duże i zdrowe dla naszej figury ilości białka.

Witaminy, witaminy

Witaminy jak żadne kosmetyki z drogerii potrafią wzmocnić włosy i pozytywnie wpłynąć na ich wzrost. I tak, pożyteczną witaminę B odnajdziesz w fasoli, marchwi, orzechach oraz we wspomnianych już soi i jajkach. Na kondycję mieszków włosowych zaś, idealnie zadziała witamina C stosowana w przeziębieniach. Jeśli zapuszczasz włosy, zainwestuj w witaminę E, która oprócz działania podobnego do witaminy C wykazuje również bardzo silne właściwości wspomagające wzrost włosów.

Cynk

Powodem wypadania włosów jest niejednokrotnie niedobór cynku. Jego brak w organizmie może dodatkowo powodować bardzo nieprzyjemny ze względów estetycznych przede wszystkim łupież. Jeśli chcesz cieszyć się mocnymi, ładnymi włosami pamiętaj o dodaniu do codziennego menu owoców morza, nasion oraz roślin strączkowych. Tradycyjny chleb i bułki zamień na pieczywo pełnoziarniste.

Wapń i magnez

Wzmocnić włosy, a zatem uodpornić je na działanie codziennych czynników zewnętrznych i zapobiec ich wypadaniu pomogą magnez oraz wapń. Spore ilości tych pożytecznych składników zawierają brokuły, buraki, seler, jabłka czy cebula.





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXI edycja

Uroda

K jak krem, M jak masło, S jak serum, L jak La Luxe

Kuchnia

Słodka jak kukurydza

Kuchnia

Pajda i pasta - nowe pasty warzywne marki ROLNIK


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene

Wygraj zestaw masek do stóp i dłoni LC+


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LC+

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.