Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak wzmacniać odporność organizmu?

Data: 09.09.2014


Zmianie pór roku często towarzyszy spadek naszej odporności. Jeżeli jesteśmy w tym czasie dodatkowo przemęczeni i niewyspani, możemy w łatwy sposób zachorować. 
 
W czasie, gdy zmieniają się pory roku, pogoda, czas, nasza odporność często spada. W tym czasie powinniśmy zwracać szczególną odporność na dbanie o siebie i swój organizm. Jeżeli postaramy się go wzmocnić, może uda nam się uniknąć infekcji.

1. Wypoczynek
To jeden z najważniejszych elementów, który często lekceważymy. Nasz organizm, gdy jest przemęczony, staje się osłabiony, nie ma siły do walki. W takich sytuacjach każde kichnięcie osoby w metrze może stanowić zagrożenie. Gdy dużo pracujemy, późno wracamy do domu, kładziemy się w nocy, wstajemy wczesnym rankiem i wychodzimy bez śniadania, narażamy nasz organizm na choroby. Stres również osłabia organizm, który gorzej go znosi, a system nerwowy jest powiązany z systemem odpornościowym. Dlatego warto, jeżeli musimy rano wstać, położyć się wcześniej, aby spać minimum 7 godzin. Wypoczęci będziemy mieli więcej energii do działania, pozytywnego nastawienia i siły do pracy.

2. Homeopatia
W czasie wzmożonego ryzyka zachorowań, warto wspomóc organizm w budowaniu odporności dzięki lekom naturalnym. Pomagają one budzić naturalne siły organizmu do walki. Homeopatia jest bezpieczna w stosowaniu, bo nie wywołuje skutków ubocznych i nie wchodzi w interakcje z innymi lekami. Leki homeopatyczne składają się z naturalnych składników. Pomocny w profilaktyce np. górnych dróg oddechowych może być np., Thymuline 9CH, który może być stosowany również u dzieci.



3. Dieta
Nic nie zastąpi zdrowej diety, dostosowanej do potrzeb organizmu o każdej porze roku. Po pierwsze zawsze należy jeść śniadanie. Nie można wychodzić z domu bez niego. Możemy mieć dużo mniej siły, czuć zmęczenie, a nawet zasłabnąć, jeżeli nie będziemy rano jeść posiłków. Poza tym jesienią dobrze jest jeść ciepłe, gotowane potrawy. Zupy warzywne są świetnym rozwiązaniem, bo rozgrzewają i zawierają dużo witamin. Pamiętajmy, aby spożywać czosnek, który ma działanie antyseptyczne, produkty bogate w witaminę B (np. dynia), A, C i E (czarna porzeczka, marchew, szpinak, pomidory, papryka, brokuły), cynk (kasze).

4. Świeże powietrze
Jeżeli większość dnia spędzamy w biurze, a potem udajemy się prosto do domu, nie mamy czasu na to, by pooddychać świeżym powietrzem. To bardzo ważne zarówno w budowaniu odporności, jak i dla odstresowania. Na dworze powinniśmy przebywać minimum godzinę dziennie. Bez względu na porę roku, warto odpowiednio się ubrać i przejść na spacer przed snem. Dotleniony umysł lepiej wypocznie w ciągu nocy.

5. Sport
Ruch jest konieczny dla naszego zdrowia i budowania odporności organizmu. Gdy uprawiamy sport mamy lepsze samopoczucie i rzadziej się przeziębiamy. Dobrze poświęcić na ruch chociaż kilka razy w tygodniu po pół godziny.

Alejakobiet.pl





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXX edycja

Uroda

Demakijaż latem

Kuchnia

Masa orzechowych pomysłów na efektowne wypieki

Moda

Zima i golf - 8 stylizacji


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.