Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak wzmacniać odporność organizmu?

Data: 09.09.2014


Zmianie pór roku często towarzyszy spadek naszej odporności. Jeżeli jesteśmy w tym czasie dodatkowo przemęczeni i niewyspani, możemy w łatwy sposób zachorować. 
 
W czasie, gdy zmieniają się pory roku, pogoda, czas, nasza odporność często spada. W tym czasie powinniśmy zwracać szczególną odporność na dbanie o siebie i swój organizm. Jeżeli postaramy się go wzmocnić, może uda nam się uniknąć infekcji.

1. Wypoczynek
To jeden z najważniejszych elementów, który często lekceważymy. Nasz organizm, gdy jest przemęczony, staje się osłabiony, nie ma siły do walki. W takich sytuacjach każde kichnięcie osoby w metrze może stanowić zagrożenie. Gdy dużo pracujemy, późno wracamy do domu, kładziemy się w nocy, wstajemy wczesnym rankiem i wychodzimy bez śniadania, narażamy nasz organizm na choroby. Stres również osłabia organizm, który gorzej go znosi, a system nerwowy jest powiązany z systemem odpornościowym. Dlatego warto, jeżeli musimy rano wstać, położyć się wcześniej, aby spać minimum 7 godzin. Wypoczęci będziemy mieli więcej energii do działania, pozytywnego nastawienia i siły do pracy.

2. Homeopatia
W czasie wzmożonego ryzyka zachorowań, warto wspomóc organizm w budowaniu odporności dzięki lekom naturalnym. Pomagają one budzić naturalne siły organizmu do walki. Homeopatia jest bezpieczna w stosowaniu, bo nie wywołuje skutków ubocznych i nie wchodzi w interakcje z innymi lekami. Leki homeopatyczne składają się z naturalnych składników. Pomocny w profilaktyce np. górnych dróg oddechowych może być np., Thymuline 9CH, który może być stosowany również u dzieci.



3. Dieta
Nic nie zastąpi zdrowej diety, dostosowanej do potrzeb organizmu o każdej porze roku. Po pierwsze zawsze należy jeść śniadanie. Nie można wychodzić z domu bez niego. Możemy mieć dużo mniej siły, czuć zmęczenie, a nawet zasłabnąć, jeżeli nie będziemy rano jeść posiłków. Poza tym jesienią dobrze jest jeść ciepłe, gotowane potrawy. Zupy warzywne są świetnym rozwiązaniem, bo rozgrzewają i zawierają dużo witamin. Pamiętajmy, aby spożywać czosnek, który ma działanie antyseptyczne, produkty bogate w witaminę B (np. dynia), A, C i E (czarna porzeczka, marchew, szpinak, pomidory, papryka, brokuły), cynk (kasze).

4. Świeże powietrze
Jeżeli większość dnia spędzamy w biurze, a potem udajemy się prosto do domu, nie mamy czasu na to, by pooddychać świeżym powietrzem. To bardzo ważne zarówno w budowaniu odporności, jak i dla odstresowania. Na dworze powinniśmy przebywać minimum godzinę dziennie. Bez względu na porę roku, warto odpowiednio się ubrać i przejść na spacer przed snem. Dotleniony umysł lepiej wypocznie w ciągu nocy.

5. Sport
Ruch jest konieczny dla naszego zdrowia i budowania odporności organizmu. Gdy uprawiamy sport mamy lepsze samopoczucie i rzadziej się przeziębiamy. Dobrze poświęcić na ruch chociaż kilka razy w tygodniu po pół godziny.

Alejakobiet.pl





Zobacz także


Uroda

Demakijaż latem

Uroda

Pod prysznic po lepszy humor

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało

Kuchnia

Gok Wan zaprasza na chińszczyznę


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Floslek


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Wygraj zestaw kosmetyków Eveline Cosmetics


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez Eveline Cosmetics

Pysznie i zdrowo! Konkurs z marką Oleofarm


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 8 zestawów nagród ufundowanych przez markę Oleofarm








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.