Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

5 prostych rad jak minimalizować stres na co dzień

Data: 05.09.2014


Stres towarzyszy każdemu z nas bez względu na wykonywany przez nas zawód. Mamy zmartwienia w pracy, w domu, związane z dorastaniem dzieci, itd. Nie da się uniknąć nerwów, bo są one składową naszego życia. Natomiast można mieć wpływ na jakość przeżywania naszych emocji.

Akceptacja trudności życiowych i pogodzenie się z rzeczywistością, aby móc spokojnie ją zmieniać to podstawa zdrowego funkcjonowania. Jeżeli podejmiemy pracę nad zaakceptowaniem stresujących sytuacji i zrozumiemy nasze naturalne ograniczenia, będziemy w stanie wpłynąć na nasze emocje, a co za tym idzie na rzeczywistość za pomocą narzędzi, które posiadamy. Stres jest nieodzowną częścią naszego życia, jednak możemy mieć wpływ na jego przeżywanie. Wymaga to z naszej strony pracy i nauki. Proces ten jest długi, ale w perspektywie przyszłości może dać długotrwałe efekty, które podniosą jakość naszego życia. Oczywistym sposobem może być udanie się na psychoterapię w każdej odmianie (terapia muzyką, ruchem, indywidualna, grupowa, itd.). Dzięki temu poznamy co leży u podstaw naszych emocji i nauczymy się mieć nad tym kontrolę.

Dobrze jest jednak każdego dnia podejmować niewielką pracę i ćwiczyć swoje umiejętności w opanowaniu stresu.

1. Umiejętność trzeźwej oceny sytuacji
Gdy opanowuje nas stres, często tracimy umiejętność trzeźwego patrzenia na sprawy. To jedno z najtrudniejszych zadań i kompetencja, której uczymy się najdłużej, lecz jest to kwestia wprawy. Dlatego trzeba nauczyć się opanować emocje i dopiero wtedy podejmować ewentualne decyzje lub zastanawiać się nad problemem. W spokoju zupełnie inaczej jawi się nasza sytuacja. Przede wszystkim powinniśmy zdiagnozować, co stanowi realny kłopot i jak za pomocą narzędzi, które posiadam, mogę sobie z nim poradzić. Nie powinniśmy wtedy myśleć "co by było gdyby", tylko co będzie, co jest realne. Da to nam pewność, zaufanie do samego siebie i poczucie bezpieczeństwa.

2. Oddychanie i dystansowanie się
Spokojny oddech stanowi podstawę uspokojenia naszego umysłu. Odpowiednie ćwiczenia (np. tzw. oddychanie w kwadrat - po ok. 4 sekundy każdy wdech, wstrzymanie i wydech) pomogą nam w tym, aby z czasem spokojne oddychanie stało się dla nas naturalne. Dzięki oddechowi umysł otrzymuje sygnał, że może się uspokoić i rozluźnić. Może też pomóc wypicie szklanki wody. Czynność, która trwa kilka sekund, ale skupia naszą uwagę na sobie i zmusza nas do panowania nad oddechem, pomoże opanować emocje, gdy są na najwyższym poziomie. Za kilka sekund stres zacznie opadać i łatwiej będzie nam się z nim poradzić.



3. Naturalne leki
Gdy w naszym życiu znajdujemy się w sytuacji długiego napięcia, można w tym czasie pomóc sobie, dzięki naturalnym lekom. Silny stres ma wpływ na nasze zdrowie. Zatem nie warto ryzykować i należy jak najszybciej złagodzić objawy stresu nie dopuszczając do pojawienia się chorób, u podłoża których znajduje się stres. Sięgając po leki na uspokojenie ważne jest, aby były bezpieczne - nie powodowały skutków ubocznych np. nie otępiały  i nie wchodziły w interakcje z innymi lekami (np. Sedatif). Dodatkowo ważne jest aby dawkowanie leku pozwoliło na złagodzenie objawów w ciągu dnia, ale także na dodatkowe wyciszenie się przed snem, ułatwiające zaśnięcie.

4. Pozytywna wizualizacja
Przeżycie wyobrażone i te realne dla naszego mózgu nie stanowi różnicy, bo ich nie rozróżnia. Dlatego techniki wizualizacji są praktykowane podczas wielu terapii. Należy znaleźć swoje miejsce, gdzie czujemy się bezpiecznie i dobrze i wracać tam za każdym razem, gdy tego potrzebujemy w naszych wizualizacjach. Skupiajmy się wtedy na emocjach, które nam towarzyszą. Takie chwile pomogą nam ukoić nerwy i wyciszyć się, a mózg otrzyma dużą dawkę pozytywnych bodźców i wyprodukuje odpowiednią ilość endorfin.

5. Wyciszający sport
Każdy sport to zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Jeżeli jednak jesteśmy poddani działaniu stresu, który napina nasze mięśnie, zupełnie inny efekt osiągniemy uprawiając np. sztukę walki, czy bijąc w worek treningowy i wyrzucając złe emocje, a zupełnie inny, gdy zapiszemy się np. na jogę. Ten drugi wariant polecany jest zwłaszcza, gdy stres jest długotrwały. Uprawiając spokojny sport, np. jogę, nauczymy się prawidłowo oddychać i panować nad naszym oddechem, nauczymy się rozluźniać mięśnie, a dodatkowo je porządnie rozciągniemy. Pomoże to nam w utrzymaniu zdrowia i wyciszeniu się.

Należy jednak pamiętać, że często wystarczy dłuższy wieczorny spacer, który pozwoli nam się wyciszyć i zrelaksować przed snem.
 
 
Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXV edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXV edycja

Kuchnia

ABC parzenia herbaty

Kuchnia

Słodka jak kukurydza


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.