Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak zwalczyć przesilenie wiosenne za pomocą diety?


Data: 12.03.2012


Czekamy na nią miesiącami, ale gdy już przyjdzie, miewamy złe samopoczucie, zmiany nastroju i nasilenie objawów chorobowych. Jak zwalczyć przesilenie wiosenne?

Pogorszenie nastroju wraz z nastaniem wiosny jest spowodowane wahaniami warunków atmosferycznych; zmianami ciśnienia i nasłonecznienia. Szczególnie wrażliwe są osoby, które mają tendencje do stanów depresyjnych oraz meteoropaci.

W tym czasie bardzo ważne jest, aby z troską zadbać o swoją dietę. Dzięki temu zminimalizujemy objawy przesilenia wiosennego, ale również zregenerujemy i oczyścimy organizm po zimie. Ponadto poprawimy funkcjonowanie układu odpornościowego, co jest niezwykle ważne w tym czasie, gdy jesteśmy narażeni na różnego rodzaju infekcje i przeziębienia.

Jak się żywić wiosną?

Wiosna sprzyja oczyszczaniu organizmu z toksyn nagromadzonych zimą, dlatego warto zadbać o to, aby w naszej kuchni nie zabrakło w tym czasie warzyw i owoców oraz kiełków. Błonnik w nich zawarto czyści jelita i przyspieszy ich pracę, co poskutkuje redukcją masy ciała. Szczególnie cenne są warzywa czerwone i pomarańczowe oraz ciemnozielone, ze względu na obecność karotenoidów, które mają właściwości przeciwutleniające i wpływają na piękne zabarwienie skóry.

Aby zwalczyć przesilenie wiosenne jedzmy w dużych ilościach:

Produkty bogate w kwasy omega 3. Dostarczymy ich organizmowi spożywając tłuste ryby (makrela, śledź, łosoś, halibut), owoce morza oraz wodorosty, np. w  postaci sałatek, czy sushi. Związki te mają udowodnione działanie w aspekcie poprawy odporności oraz zwalczania stanów zapalnych i wpływu na nastrój.

Produkty bogate w witaminy z grupy B. Spożyjemy je wraz z kaszami gruboziarnistymi, ryżem brązowym, pieczywem razowym, czy warzywami strączkowymi. Witaminy z grupy B oddziałują na układ nerwowy oraz metabolizm związków pokarmowych. Poza nimi wymienione produkty dostarczą magnezu, żelaza i cynku.

Miód - olejki w nim zawarte chronią przed infekcjami oraz stanami zapalnymi. Doskonale komponuje się z herbatą, kaszą jaglaną, czy pieczonymi jabłkami.

Na wiosennym stole nie może również zabraknąć orzechów i nasion, które są bombą składników odżywczych i pokarmowych, jak nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, cynk, witamina E.

Pamiętajmy również, że doskonałym uzupełnieniem zbilansowanej diety jest aktywność fizyczna, np. jazda na rowerem po lesie, joga na łące, czy jogging po parku. Ruch na świeżym powietrzu, choćby krótki, ale regularny spowoduje wydzielanie hormonów szczęścia w mózgu, dzięki czemu wiosenne przesilenie stanie się jedynie czystą teorią.


Justyna Jessa, dietetyk





Zobacz także


Uroda

Pod prysznic po lepszy humor

Uroda

Creme brulee dla cery

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu

Zdrowie

Zapalenie zatok - co robić, by trwało jak najkrócej?


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.