Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Piękna i zdrowa w ciąży

Data: 09.10.2014


Ciąża to dla kobiety czas szczególny. Zmienia się wówczas wszystko - tryb życia, wygląd zewnętrzny, ale też życiowe priorytety. Zdrowie dziecka i swoje, a także wygląd sylwetki i skóry, które przez 9 miesięcy podlegają tak znaczącym zmianom -  o to przede wszystkim martwią i troszczą się kobiety w czasie ciąży.

Najbardziej dotkliwa zmiana widoczna na skórze kobiet spodziewających się dziecka to rozstępy. Szacuje się, że aż 90% kobiet w ciąży ma predyspozycje do ich powstawania. Nie stanowią one zagrożenia dla zdrowia przyszłej mamy i jej dziecka, ale są nieładnym śladem na skórze, którego nie można trwale usunąć.



Nasza skóra dopasowuje się do ciągłego ruchu ciała poprzez rozszerzanie i kurczenie się. W czasie ciąży ten proces rozciągania się skóry postępuje bardzo szybko i wówczas może dojść do zerwanie sieci włókien kolagenowych znajdujących się w skórze właściwej. Tworzące się wówczas blizny nazywane są właśnie rozstępami. Na ich powstawanie mogą mieć wpływ również zaburzenia hormonalne.

Najlepszą i najmniej inwazyjną metodą zapobiegania powstawaniu rozstępów jest profilaktyka - właściwa pielęgnacja i zapewnienie skórze maksymalnej elastyczności. Włókna kolagenu i elastyny pozwalają utrzymać odpowiednie napięcie szybko rozciągającej się w czasie ciąży skóry. Im są mocniejsze, tym trudniej je przerwać i zostawić bliznę w postaci rozstępu. Dlatego właśnie w tym okresie szczególnie wskazane jest jedzenie pokarmów bogatych w witaminy E i C, cynk oraz krzem, które pomagają w tworzeniu kolagenu. Dodatkowo picie odpowiedniej ilości wody (minimum 2 litry dziennie) sprzyja wzmocnieniu i regeneracji skóry.

W zapobieganiu rozstępom pomaga także regularna aktywność fizyczna. W czasie ciąży nie warto z niej rezygnować. Sprawna mama to przecież same korzyści - nie tylko dla dziecka, ale i dla niej samej. Warto wykonywać ćwiczenia na wybrane partie ciała, czyli te, które najbardziej narażone są na rozstępy. Polecane formy aktywności to pływanie, spacery, oraz specjalne zajęcia dedykowane kobietom będącym w ciąży (np. joga).

Należy pamiętać, by zawsze skonsultować z lekarzem czy dana aktywność fizyczna jest dozwolona - dotyczy to zarówno kobiet, które przed ciążą uprawiały sport, jak i tych, które dopiero chcą podjąć jakąś formę aktywności.





Zobacz także


Uroda

Creme brulee dla cery

Uroda

Zabieg dla czterech stóp

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene

Wygraj zestaw masek do stóp i dłoni LC+


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LC+

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.