Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Uprawiaj sport, ale z głową!

Data: 05.11.2013


Decyzja o zwiększeniu aktywności fizycznej poprzez uprawianie sportu to zawsze dobra decyzja. Wzmożony ruch ma kojący wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu w bardzo wielu aspektach, przede wszystkim jednak, wykazuje pozytywne działanie na bierny oraz aktywny układ ruchu. Ogromny zapał do sportu, który obserwuje się zwłaszcza na początku, nadmierne obciążanie mięśni i układu kostno-stawowego podczas zwiększonej aktywności fizycznej, może być jednak paradoksalnie początkiem problemów z kręgosłupem i stawami. Wszystko należy bowiem robić z głową, a niedostatki wiedzy o tym, co, jak i gdzie trenować, mogą dużo kosztować. Jak najlepiej przygotować się do uprawiania sportu?

badania profilaktyczne dla sportowców

Badania profilaktyczne
Pierwszą i najważniejszą kwestią, którą należy poruszyć przed założeniem sportowego stroju, jest odpowiedź na pytanie: czy mogę uprawiać sport? Uprawianie sportu może bowiem pogłębić problemy ze zdrowiem, o których nie mieliśmy pojęcia i być przyczyną naszego cierpienia, a nawet kalectwa. Dlatego koniecznie najpierw dokładnie przebadaj organizm, głównie pod kątem schorzeń kręgosłupa. Do takich celów został stworzony specjalny program profilaktyki ortopedycznej w Centrum Medycznym ENEL-MED. Dedykowany sportowcom-amatorom zakres badań, w ciągu 5 godzin da jednoznaczną odpowiedź na pytanie, czy planowana aktywność fizyczna jest dobrym wyborem. Punktem kulminacyjnym każdej sesji badań jest szczegółowa rozmowa z lekarzem, który interpretuje wyniki badań i udziela wielu rad, dotyczących ewentualnej zmiany nawyków, rodzaju preferowanego sportu, jego natężenia itp. W razie potrzeby może również rozpocząć odpowiednie leczenie.

Dobrze się przygotuj!
Musisz pamiętać, że odpowiednie przygotowanie do uprawiania sportu to nie tylko odpowiedni strój - chociaż rzeczywiście odgrywa on ogromne znaczenie. Dobrze dobrane buty, nie powodujące złego ustawienia stopy, wpływają kojąco również na kręgosłup. Inną kwestią jest natężenie ćwiczeń i czas, który temu poświęcamy - należy pamiętać, że obciążenie organizmu należy zwiększać stopniowo. Poza tym, jeśli specyfika wybranej dyscypliny tego wymaga, warto ćwiczyć pod okiem osobistego trenera. Stały nadzór sprawi, że osoba ćwicząca wyrobi w sobie nawyk prawidłowego wykonywania ćwiczeń, co zapobiegnie kontuzjom oraz przeciążeniom. Oczywiście nie wolno również zapominać o efektywnej rozgrzewce, która ma chyba największe znaczenie dla zachowania układu ruchu w dobrej kondycji przez cały nasz trening.

Alejakobiet.pl





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXV edycja

Uroda

Czyste piękno

Relaks

Przeszłość, która nas ukształtowała

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.