Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Rodzaje płatków śniadaniowych – ich wady i zalety

Data: 29.02.2012


Płatki zbożowe z mlekiem – to najprostsze i najszybsze śniadanie. Jednak to, co jednoznacznie kojarzy nam się ze zdrowym posiłkiem, wcale nie musi takim być…

W sklepach dostępnych jest wiele różnych rodzajów płatków, jednak można je podzielić na następujące kategorie:

Musli – mieszanina płatków owsianych, żytnich lub pszennych z dodatkiem orzechów, nasion
i suszonych owoców. Zwierają dużo błonnika pokarmowego i cechują się wysoką wartością odżywczą.

Płatki kukurydziane – są najbardziej przetworzone ze wszystkich płatków i nie mają zbyt wielu składników odżywczych

Kuleczki otoczone miodem lub czekoladą – zawierają dużo cukru, przez co są wysokokaloryczne.

Co zawiera porcja płatków śniadaniowych?

Wartość odżywcza każdego z rodzajów płatków jest inna i oczywiście zależy od ich składu. Im więcej występuje w paczce różnorodnych ziaren zbóż, orzechów i nasion, tym taki produkt jest bogatszy
w witaminy z grupy B, błonnik pokarmowy, magnez, cynk i żelazo. Jeżeli producent dorzucił kandyzowane owoce, czy polewę czekoladową, to płatni automatycznie niestety będą wysokokaloryczne, ze względu na zawartość cukru (w paczce płatków może się znajdować od 4 do nawet 32 g cukru!). Płatki mogą dostarczać nawet 460kcal na 100g. Poza tym, pamiętajmy, że w połączeniu z mlekiem, szczególnie pełnotłustym są bardziej kaloryczne niż np. kanapka z serem twarogowym i warzywami!

Powinniśmy również wiedzieć, że w płatkach złej jakości mogą się znaleźć takie substancje, jak akryloamid, konserwanty, emulgatory, sól, sztuczne barwniki, czy słodziki. Są to substancje bardzo niekorzystne dla zdrowia. Niektóre z nich są posądzane o wywoływanie nowotworów i innych groźnych chorób przewlekłych.

Poza standardowymi rodzajami płatków w ostatnich latach w sklepach pojawiło się wiele produktów typu  fit/light, przeznaczonych dla osób odchudzających się lub w szczególny sposób dbających o sylwetkę. Uwaga! Mogą mieć one więcej kalorii niż tradycyjne płatki czekoladowe! Zanim więc sięgniesz po nie, lepiej dokładnie przeczytać etykietę pod kątem składu produktu oraz jego wartości odżywczej i energetycznej. Jednak najbardziej  godne zaufania są płatki zawierające certyfikaty potwierdzające ich ekologiczne pochodzenie. Wówczas mamy pewność, że nie zawierają one zbędnych substancji.

Mimo, że płatki zbożowe zwykliśmy jeść wraz z mlekiem, czy jogurtem, warto wykorzystać je również w inny sposób –można przygotować z nich panierkę do ryby, zamiast tradycyjnej z bułki tartej, dodać je do sałaty z ziołami, czy pieczonego w domu chleba. W znaczący sposób wzbogacą one naszą potrawę nie tylko odżywczo, ale również smakowo.





Zobacz także


Uroda

Fryzury z warkoczem - zainspiruj się i wybierz najlepszą dla siebie

Uroda

Podwójne odmłodzenie dla czterdziestolatek

Moda

Balowe sukienki dla małej księżniczki

Kuchnia

Co jeść, gdy chcemy zdrowo się odżywiać?


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.