Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak zachować sylwetkę sprzed świąt?


Data: 22.12.2011


Święta Bożego Narodzenia, to niewątpliwie magiczny czas, na który czekamy cały rok. Jednak tuż po nich zazwyczaj tyjemy. Jak po skosztowaniu wszystkich dwunastu dań nie przybrać na masie ciała i zmieścić się w sylwestrową kreację?

Przede wszystkim nie zasiadaj do świątecznego stołu głodna. Wigilia zaczyna się dopiero o zmierzchu, jeżeli do tego czasu będziesz jeść bardzo mało, wieczorem dopadnie Cię wilczy głód i zjesz o wiele więcej, niż normalnie. A popołudniu metabolizm zwalnia, więc łatwiej nabrać zbędnych kilogramów.

Zasiądź do stołu z głową. Poczucie sytości po zjedzonym posiłku nie musi oznaczać od razu przejedzenia się! Pamiętaj, że sygnał o tym, że jesteś syta dociera do mózgu dopiero po 10-15 minutach po zjedzeniu posiłku. Dlatego jedz świąteczne dania powoli, ciesząc się i delektując każdym kęsem.

Posiłek zaczynaj od dań najmniej kalorycznych, jak np. barszcz, kapusta z grzybami, ryby z warzywami. Zaspokoisz nimi pierwszy głód i dzięki temu potraw „cięższych” zjesz znacznie mniej. Gdy już przystąpisz do pierogów, bigosu czy ciast, pamiętaj, żeby ich jedynie skosztować, a nie objadać się do syta. Po takim posiłku nie będziesz czuć głodu, a jednocześnie zabezpieczysz się przed wieczornym nieprzyjemnym uczuciem przejedzenia, czy niestrawności.

Staraj się wybierać potrawy pieczone, grillowane i gotowane z dużą ilością warzyw, zamiast smażonych i panierowanych.  Nie przesadzaj ze świątecznymi słodyczami. Jeden kawałek sernika, czy makowca nie zaszkodzi, ale objadanie się kilkoma rodzajami wypieków cukierniczych na pewno poskutkuje przytyciem.

Pij dużo wody i herbat (ziołowych, czerwonej, białej czy zielonej). Poprawiają one trawienie, a wypleniając nimi żołądek, będziemy czuć mniejszy głód. Zrezygnuj natomiast ze słodkich napojów i kupnych soków. Owoce z kompotu z suszu zawierają dużo błonnika, więc picie go jest dobrym sposobem gaszenia pragnienia  po posiłkach świątecznych, jednak tylko pod warunkiem, że nie jest zbyt mocno dosłodzony.

Dania, które przygotujesz na tę okazję można sporządzić w wersji alternatywnej, mniej kalorycznej i zdrowszej (pomysły na takie dania w artykule pt. „Idą święta – czyli tradycyjne świąteczne potrawy w wersji light”.

Mimo, że w czasie świąt przez większość czasu siedzimy z rodziną przy stole, w tym roku spróbujmy przełamać ten zwyczaj. Wyjdźmy choćby na krótki spacer, sanki, łyżwy lub zróbmy wojnę na śnieżki z dziećmi. Zabawa będzie doskonała, a potrawy szybko „spalone”.

A jeżeli mimo starań, przytyjesz trochę w czasie świąt, to sylwestrowe szaleństwo na pewno pomoże zgubić te dodatkowe kilogramy. Potrzebne Ci będzie do tego jedynie …. dużo tańca!


Justyna Jessa, dietetyk






Zobacz także


Uroda

Zabieg dla czterech stóp

Uroda

Creme brulee dla cery

Kuchnia

Szparagowe love z orzechami

Zdrowie

Melatonina - sposób na jet lag


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków LA LUXE PARIS


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LA LUXE PARIS

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.