Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Wakacyjne porządki w diecie

Data: 28.07.2015


Zbyt mała ilość warzyw, nieregularne posiłki, monotonia w menu to najczęstsze, złe nawyki żywieniowe Polaków. Co wyeliminować lub zmienić, by nasza dieta wpływała pozytywnie na nasze zdrowie, radzi dietetyk Magdalena Truchel, ekspert marki Mission Wraps.

Jak pokazują wyniki raportu CBOS Zachowania żywieniowe Polaków aż 54 proc. naszych rodaków uważa, że zdrowe odżywianie jest najistotniejszym sposobem na poprawę stanu naszego zdrowia. Wyniki te pokazują, że Polacy stali się bardziej świadomi tego, jaki wpływ na nasze życie ma odpowiednio zbilansowana dieta. Jednak wielu z nas, mimo tej świadomości, trudno pozbyć się złych nawyków żywieniowych.29 proc. Polaków przyznaje się, że pomija w swojej diecie śniadania. Tymczasem to najważniejszy posiłek dnia. Dlaczego? Wyjaśnienie jest proste – dostarcza nam ono energię na cały poranek, kiedy zwiększony jest poziom naszego metabolizmu.. To właśnie od śniadania zależy, jak będziemy się czuli później. – W nocy w organizmie spada poziom glukozy we krwi, dlatego też mamy mało energii, która jest niezbędna do normalnego funkcjonowania – mówi Magdalena Truchel, dietetyk i ekspert Mission Wraps, międzynarodowego producenta wrapów. Spożycie odpowiednio zbilansowanego śniadanie uzupełnia energetyczne braki, dostarcza witamin i składników mineralnych, dzięki czemu jesteśmy w stanie jasno myśleć, uczyć się i pracować. Dodatkowo od rana w naszym organizmie wzrasta poziom hormonu głodu tzw. greliny. W przypadku, gdy nie zaspokoimy pierwszego głodu, zwiększony poziom tego hormonu może powodować m. in. nerwowość.



Raz a dobrze?

Kolejny zły nawyk, który często jest obserwowany w sposobie odżywiania, to jedzenie dwóch lub mniej posiłków w ciągu dnia. Wynika to głównie z braku czasu, szybkiego tempa naszego życia, a często też ze stresu. W rzeczywistości prawidłowo skomponowana dieta zawiera 5 posiłków w ciągu dnia: śniadanie, obiad, kolacja oraz 2 mniejsze przekąski. Ważne jest, żeby posiłki nie były zbyt obfite. – Tak skomponowana dieta poprawia nasze samopoczucie, gdyż ustabilizowany jest poziom insuliny we krwi i nie odczuwamy zbyt gwałtownych spadków poziomu energii w ciągu dnia. Dodatkowo brak wahania poziomu insuliny zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej, co pozwala nam na utrzymanie odpowiedniej masy ciała i dobrej figury – mówi Magdalena Truchel, dietetyk i ekspert Mission Wraps. Przerwa między posiłkami powinna wynosić od 2-3 godziny.

Monotonii w diecie mówimy nie

Co dzisiaj zrobić na obiad? Z takim problemem spotkało się wielu z nas. Brak inspiracji może doprowadzić do monotonii, która niestety bardzo często wkrada się na nasze stoły. A taka dieta nie dostarcza naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników, jakie są potrzebne do jego prawidłowego funkcjonowania. – Jedząc ciągle to samo narażamy swój organizm na niedobory witamin i składników mineralnych ważnych dla naszego zdrowia. Warto zatem tak komponować nasze posiłki, by były urozmaicone i odpowiednio zbilansowane – radzi Magdalena Truchel, dietetyk i ekspert marki Mission Wraps. Poniżej znajdują się propozycje dań bogate w różne składniki odżywcze.

Pierwszym daniem, które warto, żeby zagościło na naszych stołach jest wrap orkiszowo-owsiany z wędzonym łososiem i szpinakiem. Jak przyrządzić takie danie? Na początek podgrzewamy tortille na patelni. Następnie podgrzanego wrapa smarujemy serkiem śmietanowym oraz rozkładamy na nim liście szpinaku i plastry wędzonego łososia. Całość zawijamy i gotowe. Tak skomponowane danie przyniesie nam wiele różnorodnych składników odżywczych takich jak kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, jod, potas, beta-karoten, błonnik, białko, witaminę A, E oraz liczne witaminy z grupy B.

Innym ciekawym przepisem mogą być świderki z krewetkami. Do takiego dania należy przygotować orzeszki piniowe, krewetki i podsmażyć je na oliwie z oliwek. Tak przygotowany farsz dodajemy do ugotowanego makaronu oraz mieszamy z zielonym pesto. Do smaku możemy dodać pomidory koktajlowe. Dzięki takiej kompozycji składników dostarczymy naszemu organizmowi cynk, witaminę C, E, K, łatwo przyswajalne białko oraz potas.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXV edycja

Uroda

Creme brulee dla cery

Zdrowie

Melatonina - sposób na jet lag

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu


 





Komentarze

29.07.2015 20:04:30 IwonaLFC napisał:
Lubię takie alternatywy dla klasycznych kanapek :)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.