Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Rak to nie wyrok

Data: 21.05.2014


W Polsce jedną z częstych przyczyn zgonów jest choroba nowotworowa. Według statystyk więcej kobiet niż mężczyzn choruje na raka – w naszym kraju żyje około 360 tysięcy osób z chorobą nowotworową rozpoznaną w ciągu ostatnich 5 lat.

Szczególną rolę w walce z tą groźną, ale w bardzo wielu przypadkach uleczalną chorobą odgrywają regularne badania pozwalające na jak najszybsze wykrycie nowotworu, co znacząco zwiększa szanse na skuteczną terapię.

Wśród wielu organizacji i firm zaangażowanych w propagowanie świadomości zdrowotnej Polek i Polaków są również te, których produkty znajdziemy w naszych kosmetyczkach. Producenci kosmetyków współuczestnicząc w różnego rodzaju kampaniach i akcjach dokładają swoją "cegiełkę" w walce z nowotworami.

Jedną z takich inicjatyw jest Marsz Różowej Wstążki, którego 17 edycja odbędzie się w ramach Wielkiej Kampanii Życia – AVON kontra Rak Piersi.  Ta ważna inicjatywa społeczna, nie tylko szerzy wiedzę na temat profilaktyki raka piersi, ale także daje nadzieję – uświadamia Polkom, że wcześnie wykryta choroba to nie wyrok. AVON WALK - Marsz Różowej Wstążki odbędzie się 7 czerwca, dzięki wspólnemu zaangażowaniu marki AVON oraz Stowarzyszenia Amazonki Warszawa-Centrum, które od wielu lat pomaga kobietom w walce z rakiem piersi.

W ramach tegorocznej kampanii każdy uczestnik marszu będzie mógł  przyłączyć się do walki z rakiem i pomóc innym. Obecność na AVON WALK – Marszu Różowej Wstążki 2014 oraz późniejszym pikniku ma istotne znaczenie, ponieważ liczba uczestników i ich zaangażowanie przełoży się na liczbę ufundowanych przez AVON badań USG piersi. Wystarczy 7 czerwca o godzinie 12.00 zjawić się przy Kolumnie Zygmunta, skąd pod hasłem „Rusz z pomocą!” wystartuje AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki. Każdy, kto zdecyduje się pokonać trasę i zaangażować w dodatkowe aktywności przewidziane przez organizatora, przyczyni się do ufundowania kolejnych badań USG piersi.
Akcja wspierana jest także przez wyjątkowe Ambasadorki: utalentowaną prezenterkę telewizyjną – Agnieszkę Popielewicz, znakomitą aktorkę – Małgorzatę Pieczyńską oraz znaną aktorkę i producentkę teatralną – Beatę Ścibakównę. Najważniejsze wydarzenie kampanii AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki uświetnią swoją obecnością także Ambasadorki produktów marki AVON – Weronika Rosati i Małgorzata Socha  oraz nowy męski Ambasador – Jarosław Bieniuk.

W akcję zaangażowała się również znana, polska projektantka Gosia Baczyńska, która stworzyła unikalne koszulki dedykowane kampanii. Można je już kupić na stronie internetowej poświęconej wydarzeniu www.avonwalk.pl oraz 7 czerwca podczas AVON WALK - Marszu Różowej Wstążki. Koszulka jest symbolem solidarności w walce z rakiem piersi. Każdy, kto ją kupi wspomoże kampanię. Całkowity dochód ze sprzedaży koszulek przeznaczony będzie na Stowarzyszenie Amazonki Warszawa – Centrum, w celu dofinansowania badań USG piersi.

Ważnym elementem wydarzenia jest możliwość skorzystania na miejscu z badań USG, konsultacji lekarskich oraz mammograficznych. Przewidziano także liczne atrakcje, m.in. strefy urody, gdzie każda kobieta będzie mogła zrobić manicure lub profesjonalny brafitting, a także skorzystać z porad makijażystki AVON Hanny Knopińskiej oraz gwiazdy - Weroniki Rosati. Organizator zaplanował także coś dla dzieci – kącik zabaw z animatorami i czytanie bajek z Małgorzatą Sochą. Przewidziano także strefę sportową, gdzie najmłodsi miłośnicy piłki nożnej będą mogli wziąć udział w zabawie z Jarosławem Bieniukiem. Odbędą się także koncert polskiej gwiazdy – Marysi Sadowskiej.

Inna marką kosmetyczną aktywnie wspierającą walkę z nowotworami jest Pharmaceris – polska marka po raz drugi jest partnerem ogólnopolskiej kampanii społecznej RAK TO SIĘ LECZY (www.rak.tosieleczy.pl). Marka dermokosmetyczna Pharmaceris jako ekspert w pielęgnacji skóry problematycznej zachęca wszystkich do poddawania się badaniom profilaktycznym, a okresie letnim poleca bezpieczne korzystanie ze słońca. 

Doskonale wiemy, że słońce jest nie tylko niezbędne do życia, ale także poprawia samopoczucie. Dlatego, mimo ostrzeżeń specjalistów, tak trudno nam pogodzić się z myślą, że należy z niego bardzo rozsądnie korzystać. Nadmierna ekspozycja na słońce zwiększa bowiem ryzyko zachorowania na nowotwór skóry, w tym czerniaka złośliwego,który stanowi 5-7% nowotworów skóry. A czerniak to choroba o szybkiej dynamice wzrostu zachorowań. Rocznie w Polsce odnotowuje się od 2 500 do 3000 nowych zachorowań. Niepokojące jest to, że liczba ta stale rośnie, bowiem w latach 1982-2002 liczba zachorowań zwiększyła się prawie trzykrotnie. Z danych krajowego rejestru nowotworów wynika, że w 2010 roku choroba ta dotyczyła aż 1,7%  mężczyzn oraz 1,9% kobiet w Polsce.

Szczególnie uważać muszą osoby starsze oraz dzieci, które tak naprawdę do 3 roku życia nie powinny się opalać. – Skóra dzieci jest delikatna i jeszcze niedojrzała, i brak jej ochrony może skutkować problemami zdrowotnymi w przyszłości. Dlatego, aby zminimalizować szkodliwe działanie promieni UV, dzieci powinny stosować przez cały rok kremy ochronne z wysokim współczynnikiem ochrony przeciwsłonecznej (SPF 30 LUB SPF 50+) na całe ciało. Dodatkowo ważne jest aby  dobry filtr przeciwsłoneczny  chronił przed pełnym spektrum promieni UV (UVA i UVB) i nie ulegał rozkładowi pod wpływem słońca. – radzi dr n. biologicznych Monika Pasikowska Ekspert Marki Pharmaceris – Partner kampanii „Rak. to się leczy!”. Tym bardziej, że nawet w cieniu dociera do nas 30% promieni UV, a pod parasolem na plaży aż 20% promieni słonecznych odbija się od piasku i opala skórę.


22 czerwca w Łodzi odbędzie się drugi z zapowiadanych biegów charytatywnych kampanii „Rak. To się leczy!”. Na uczestników biegu czeka nie tylko 5-kilometrowa trasa, ale także nasz znak rozpoznawczy – miasteczko zdrowia, muzyka i edukacja onkologiczna podana w przystępny i pozytywny sposób. Zapraszamy do zapisów całe rodziny, bo każdy, kto pokona trasę (biegiem lub marszobiegiem), otrzyma medal kampanii „Rak. To się leczy!”, atrakcyjny pakiet startowy, a dodatkowo będzie miał szansę wygrać nagrody ufundowane przez partnerów wydarzenia.

Opłata startowa wynosi 35 zł. Środki zebrane z zapisów zostaną przekazane na zorganizowanie jeszcze większej ilości bezpłatnych badań i konsultacji lekarskich dla mieszkańców mniejszych miast oraz działania edukacyjne dotyczące profilaktyki nowotworowej.

Grażyna Kowalik / materiały prasowe




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXIX edycja

Uroda

EVELINE COSMETICS kreatorem makijażu podczas Warsaw Fashion Week

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty

Relaks

Przeszłość, która nas ukształtowała


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków BIOVAX Opuntia Oil&Mango


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków BIOVAX Opuntia Oil&Mango

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.