Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Rak to nie wyrok

Data: 21.05.2014


W Polsce jedną z częstych przyczyn zgonów jest choroba nowotworowa. Według statystyk więcej kobiet niż mężczyzn choruje na raka – w naszym kraju żyje około 360 tysięcy osób z chorobą nowotworową rozpoznaną w ciągu ostatnich 5 lat.

Szczególną rolę w walce z tą groźną, ale w bardzo wielu przypadkach uleczalną chorobą odgrywają regularne badania pozwalające na jak najszybsze wykrycie nowotworu, co znacząco zwiększa szanse na skuteczną terapię.

Wśród wielu organizacji i firm zaangażowanych w propagowanie świadomości zdrowotnej Polek i Polaków są również te, których produkty znajdziemy w naszych kosmetyczkach. Producenci kosmetyków współuczestnicząc w różnego rodzaju kampaniach i akcjach dokładają swoją "cegiełkę" w walce z nowotworami.

Jedną z takich inicjatyw jest Marsz Różowej Wstążki, którego 17 edycja odbędzie się w ramach Wielkiej Kampanii Życia – AVON kontra Rak Piersi.  Ta ważna inicjatywa społeczna, nie tylko szerzy wiedzę na temat profilaktyki raka piersi, ale także daje nadzieję – uświadamia Polkom, że wcześnie wykryta choroba to nie wyrok. AVON WALK - Marsz Różowej Wstążki odbędzie się 7 czerwca, dzięki wspólnemu zaangażowaniu marki AVON oraz Stowarzyszenia Amazonki Warszawa-Centrum, które od wielu lat pomaga kobietom w walce z rakiem piersi.

W ramach tegorocznej kampanii każdy uczestnik marszu będzie mógł  przyłączyć się do walki z rakiem i pomóc innym. Obecność na AVON WALK – Marszu Różowej Wstążki 2014 oraz późniejszym pikniku ma istotne znaczenie, ponieważ liczba uczestników i ich zaangażowanie przełoży się na liczbę ufundowanych przez AVON badań USG piersi. Wystarczy 7 czerwca o godzinie 12.00 zjawić się przy Kolumnie Zygmunta, skąd pod hasłem „Rusz z pomocą!” wystartuje AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki. Każdy, kto zdecyduje się pokonać trasę i zaangażować w dodatkowe aktywności przewidziane przez organizatora, przyczyni się do ufundowania kolejnych badań USG piersi.
Akcja wspierana jest także przez wyjątkowe Ambasadorki: utalentowaną prezenterkę telewizyjną – Agnieszkę Popielewicz, znakomitą aktorkę – Małgorzatę Pieczyńską oraz znaną aktorkę i producentkę teatralną – Beatę Ścibakównę. Najważniejsze wydarzenie kampanii AVON WALK – Marsz Różowej Wstążki uświetnią swoją obecnością także Ambasadorki produktów marki AVON – Weronika Rosati i Małgorzata Socha  oraz nowy męski Ambasador – Jarosław Bieniuk.

W akcję zaangażowała się również znana, polska projektantka Gosia Baczyńska, która stworzyła unikalne koszulki dedykowane kampanii. Można je już kupić na stronie internetowej poświęconej wydarzeniu www.avonwalk.pl oraz 7 czerwca podczas AVON WALK - Marszu Różowej Wstążki. Koszulka jest symbolem solidarności w walce z rakiem piersi. Każdy, kto ją kupi wspomoże kampanię. Całkowity dochód ze sprzedaży koszulek przeznaczony będzie na Stowarzyszenie Amazonki Warszawa – Centrum, w celu dofinansowania badań USG piersi.

Ważnym elementem wydarzenia jest możliwość skorzystania na miejscu z badań USG, konsultacji lekarskich oraz mammograficznych. Przewidziano także liczne atrakcje, m.in. strefy urody, gdzie każda kobieta będzie mogła zrobić manicure lub profesjonalny brafitting, a także skorzystać z porad makijażystki AVON Hanny Knopińskiej oraz gwiazdy - Weroniki Rosati. Organizator zaplanował także coś dla dzieci – kącik zabaw z animatorami i czytanie bajek z Małgorzatą Sochą. Przewidziano także strefę sportową, gdzie najmłodsi miłośnicy piłki nożnej będą mogli wziąć udział w zabawie z Jarosławem Bieniukiem. Odbędą się także koncert polskiej gwiazdy – Marysi Sadowskiej.

Inna marką kosmetyczną aktywnie wspierającą walkę z nowotworami jest Pharmaceris – polska marka po raz drugi jest partnerem ogólnopolskiej kampanii społecznej RAK TO SIĘ LECZY (www.rak.tosieleczy.pl). Marka dermokosmetyczna Pharmaceris jako ekspert w pielęgnacji skóry problematycznej zachęca wszystkich do poddawania się badaniom profilaktycznym, a okresie letnim poleca bezpieczne korzystanie ze słońca. 

Doskonale wiemy, że słońce jest nie tylko niezbędne do życia, ale także poprawia samopoczucie. Dlatego, mimo ostrzeżeń specjalistów, tak trudno nam pogodzić się z myślą, że należy z niego bardzo rozsądnie korzystać. Nadmierna ekspozycja na słońce zwiększa bowiem ryzyko zachorowania na nowotwór skóry, w tym czerniaka złośliwego,który stanowi 5-7% nowotworów skóry. A czerniak to choroba o szybkiej dynamice wzrostu zachorowań. Rocznie w Polsce odnotowuje się od 2 500 do 3000 nowych zachorowań. Niepokojące jest to, że liczba ta stale rośnie, bowiem w latach 1982-2002 liczba zachorowań zwiększyła się prawie trzykrotnie. Z danych krajowego rejestru nowotworów wynika, że w 2010 roku choroba ta dotyczyła aż 1,7%  mężczyzn oraz 1,9% kobiet w Polsce.

Szczególnie uważać muszą osoby starsze oraz dzieci, które tak naprawdę do 3 roku życia nie powinny się opalać. – Skóra dzieci jest delikatna i jeszcze niedojrzała, i brak jej ochrony może skutkować problemami zdrowotnymi w przyszłości. Dlatego, aby zminimalizować szkodliwe działanie promieni UV, dzieci powinny stosować przez cały rok kremy ochronne z wysokim współczynnikiem ochrony przeciwsłonecznej (SPF 30 LUB SPF 50+) na całe ciało. Dodatkowo ważne jest aby  dobry filtr przeciwsłoneczny  chronił przed pełnym spektrum promieni UV (UVA i UVB) i nie ulegał rozkładowi pod wpływem słońca. – radzi dr n. biologicznych Monika Pasikowska Ekspert Marki Pharmaceris – Partner kampanii „Rak. to się leczy!”. Tym bardziej, że nawet w cieniu dociera do nas 30% promieni UV, a pod parasolem na plaży aż 20% promieni słonecznych odbija się od piasku i opala skórę.


22 czerwca w Łodzi odbędzie się drugi z zapowiadanych biegów charytatywnych kampanii „Rak. To się leczy!”. Na uczestników biegu czeka nie tylko 5-kilometrowa trasa, ale także nasz znak rozpoznawczy – miasteczko zdrowia, muzyka i edukacja onkologiczna podana w przystępny i pozytywny sposób. Zapraszamy do zapisów całe rodziny, bo każdy, kto pokona trasę (biegiem lub marszobiegiem), otrzyma medal kampanii „Rak. To się leczy!”, atrakcyjny pakiet startowy, a dodatkowo będzie miał szansę wygrać nagrody ufundowane przez partnerów wydarzenia.

Opłata startowa wynosi 35 zł. Środki zebrane z zapisów zostaną przekazane na zorganizowanie jeszcze większej ilości bezpłatnych badań i konsultacji lekarskich dla mieszkańców mniejszych miast oraz działania edukacyjne dotyczące profilaktyki nowotworowej.

Grażyna Kowalik / materiały prasowe




Zobacz także


Uroda

Czyste piękno

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXII edycja

Kuchnia

Masa orzechowych pomysłów na efektowne wypieki

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków LA LUXE PARIS


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LA LUXE PARIS

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.