Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Więcej niż handmade

Data: 31.08.2013


Handmade? To nie tylko wykonywana ręcznie biżuteria lub haftowane poduszki. W Polsce działają także firmy, w których na indywidualne zamówienie można zamówić tak różne przedmioty jak kopertówki, deski skimboardowe, a nawet zegarki!
Coraz więcej osób z zainteresowaniem kieruje się w stronę niszowych marek, których produkty nie zjeżdżają z taśmy w tysiącach lub milionach egzemplarzy. Młodzi, ale także ci trochę starsi, chcą się wyróżniać, otaczać przedmiotami, które będą podkreślały ich indywidualne cechy osobowości lub styl życia. Młodzi projektanci i przedsiębiorcy reagują na ten trend – otwierają się na pomysły klientów i chętnie personalizują oferowane produkty.

Odrobina sentymentu
- Kilka lat temu zafascynował nas zegarek, który z jednej ze swoich wypraw do Irlandii przywiozła nasza kuzynka. Pomyśleliśmy, że tego typu rzeczy nie są dostępne na rynku, a ponieważ w nas, Polakach, drzemie nutka sentymentalizmu za odległymi czasami, pomysł ten może „chwycić” – opowiadają Magdalena Kużdowicz i Przemysław Czapliński.
I rzeczywiście, chwycił. Kiedy powołana do życia marka Drobiny Czasu pokazała swoje pierwsze produkty podczas targów Mustache Warsaw, okazało się, że biżuteria w stylu vintage to strzał w dziesiątkę.



- Do dziś zastanawiamy się, jak to się dzieje, że znajdują nas firmy z Francji, Anglii, Stanów czy Japonii. Jest to niesamowicie budujące – mówią producenci, którzy obecnie mają już w ofercie ponad 100 modeli wisiorków oraz zegarków na dewizce. Klientów nie odstrasza nawet fakt, że niektóre wersje wymagają regularnego nakręcania.

Zegarki wzorowane są na oryginalnych modelach z całego świata - Szwajcarii, Francji, Irlandii, Japonii – produkowanych od połowy XIX wieku do początku XX wieku. Np. „Czas Zatopiony w Krysztale” powstał w oparciu o czasomierz z 1856 roku.
- Bardzo często nasi klienci inspirują nas do tworzenia, podpowiadają, co powinniśmy zmienić, dodać, wyróżnić. W kilku przypadkach to właśnie oni stworzyli nazwę danego modelu. Tak było w przypadku „Współczesnej Nostalgii” czy „Podróżnika w Czasie” – opowiadają Kużdowicz i Czapliński.




Zobacz także


Uroda

Czyste piękno

Uroda

Złoto, które upiększa

Kuchnia

Gok Wan zaprasza na chińszczyznę

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków BIOVAX Opuntia Oil&Mango


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków BIOVAX Opuntia Oil&Mango

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.