Strona główna Aktualności 7 sposobów na życie bez stresu!

7 sposobów na życie bez stresu!

przez admin

Każdy marzy o spokojnym i szczęśliwym życiu bez stresu! Jednak stresu nie unikniesz. Jako nieodłączny element życia człowieka, potrafi utrudnić egzystencję i przeszkadza. Mimo to w niektórych sytuacjach bardzo pomaga!

Stres – jak działa?

Stres to biologiczna odpowiedź organizmu na sytuację obciążenia psychicznego i fizycznego. Pojawia się, gdy obawiasz się czegoś lub gdy nie radzisz sobie z czymś, bo wykracza to poza Twoje możliwości. Wszystko to, co nowe może Cię przerażać i stresować. Objawem stresu są drżenie rąk, uczucie gorąca i nadmierna potliwość. Stres jest naturalną reakcją obronną i nie można się go skutecznie pozbyć.

Może być nieprzyjemny i przeszkadzać Ci w codziennym życiu – niszczy, paraliżuje i hamuje wszelkie działania. Poza tym sprawia, że są one mniej skuteczne i nie satysfakcjonują. Gdy napięcie stresowe trwa zbyt długo i jest bardzo silne, to niszczy organizm i psychikę. Odbiera Ci energię i chęć do działania. Czujesz wielkie zmęczenie i wyczerpanie. Serce Ci szybciej bije, bardzo się pocisz, masz przyspieszony oddech, mdłości, cierpisz na bezsenność albo większą potrzebę snu oraz masz większy apetyt lub jego brak, gorszą pamięć i nie możesz się skoncentrować. Tak objawia się chroniczny stres, który może odbierać ochotę na wszystko. Negatywny stres niszczy, gdy trwa za długo i jest zbyt intensywny!

Jeśli poziom stresu jest optymalny i nie przekracza normy, z którą sobie radzisz, może także Cię zmobilizować. Stres nie tylko utrudnia życie, ale także sprawia, że jest udane. Mały stres skutecznie mobilizuje do działania i zwiększa aktywność. Ekscytuje i pobudza oraz poprawia efektywność. To dzięki niemu zdajesz egzaminy i wypadasz świetnie na rozmowie – robisz wszystko najlepiej! Jednak tylko mały i łagodny stres tworzy wyzwania zamiast niszczyć. Pozytywny stres jest niezbędny w życiu każdego człowieka! To jedyna motywacja do nauki przed egzaminem i monotonnej pracy oraz sposób na pokonywanie ograniczeń i poznawanie możliwości. Ta naturalna reakcja może Ci nawet uratować życie i zdrowie.

Życie bezstresowe – życie odlotowe

Nie można żyć bez stresu, ponieważ jest i będzie niezbędną częścią życia każdego człowieka. Dopada Cię codzienne lub prawie codziennie. Można z nim jednak skutecznie walczyć. Jeśli nauczysz się szybko uwolnić się od napięcia, poczujesz przyjemną ulgę i unikniesz długiego i negatywnego stresu.

7 sposobów walki ze stresem:


1. wycisz się
– gdy żyjesz w ciągłym biegu i na wysokich obrotach, często się stresujesz. Jeśli zwolnisz na chwilę, wyciszysz się, to stres minie. Każdy potrzebuje odpoczynku! Ty także musisz od czasu do czasu „wrzucić na luz”. Zrezygnuj z obowiązków, które przeciążają Twój organizm. Nie zdołasz wszystkiego zrobić sama i masz ograniczenia. Jeśli dokładnie je poznasz, to realnie zaplanujesz pracę! Nie warto pracować ponad swoje możliwości. Długotrwałe obciążenie organizmu negatywnie na niego działa! Nic tak skutecznie nie odpręża, jak błogi relaks. Każdy z nas potrzebuje odpoczynku i chwili tylko dla siebie. Można też stosować różne techniki relaksacyjne.

2. ćwicz – ruch na świeżym powietrzu i regularna aktywność fizyczna, np. pływanie, spacer, bieganie i gimnastyka skutecznie Cię odstresują! Zwłaszcza intensywny sport pomaga pozbyć się wszystkich negatywnych emocji oraz wyeliminować całe napięcie nerwowe. Zmęczona od razu czujesz się lepiej – spokojna i pełna energii! Podczas aktywności wydzielają się endorfiny, hormony szczęścia, a gdy jesteś szczęśliwa, nie stresujesz się! Ruch to zdrowe i zrelaksowane ciało.

3. uśmiechnij się – uśmiech poprawia samopoczucie i usuwa napięcie nerwowe. Gdy się uśmiechasz, rozluźniasz ciało i umysł. Uwalniane są hormony, dzięki którym jesteś radosna i promienna. Śmiech to także zdrowie! Nawet sztuczny i nienaturalny działa tak samo. Każdy łagodzi stres! Uśmiech kojarzy się z optymizmem, a optymistyczne podejście to gwarancja zdrowego i udanego życia oraz pozytywnych relacji z innymi.

4. unikaj negatywnych myśli – negatywne myślenie dodatkowo zwiększa stres. A gdy chcesz osiągnąć sukces, myśl pozytywnie. Czarne myśli Ci zaszkodzą! Nakręcanie się nie pomoże, a może zdenerwować i zestresować – do niczego dobrego nie prowadzi. Twoje ciało reaguje na negatywne i stresujące myśli, a wtedy się napina. Pozytywne wyluzowują i odstresowuje!

5. dbaj o porządek – gdy nie możesz coś znaleźć, denerwujesz się. Od zdenerwowania do stresu blisko. Uporządkuj swoje miejsce pracy i pokój, a dzięki temu bez problemu się odnajdziesz. Uporządkowane otoczenie to też uporządkowane myśli. Ład oznacza harmonię i spokój, a to najlepszy i sprawdzony sposób na stres.

6. wyluzuj się – nie na wszystko masz realny wpływ, dlatego spinanie się nie pomoże. Odpuść sobie i nie bądź wymagająca wobec siebie. Nigdy nie będziesz idealna, więc nie przejmuj się, gdy coś Ci się nie uda. Perfekcjonizmu nigdy nie osiągniesz. Dlatego myśl realnie i stawiaj sobie realne wyzwania. Staraj się być coraz lepsza i pamiętaj o ograniczeniach. Odpręż się od czasu do czasu i nie spinaj się, gdy nie wyjdzie od razu. Bądź wyrozumiały wobec swoich niedoskonałości, a wtedy stres Ci nie grozi!

7. dużo tańcz – taniec to rozrywkowy sposób na zmęczone, zestresowane ciało. W tańcu jesteś tylko sobą, pokazujesz charakter i osobowość. Rytm i ruch pomaga Ci uzyskać harmonię ciała i umysłu. Jest również sposobem na swobodną ekspresję i rozluźnienie ciała. Poprzez taniec uwalniana jest cała negatywna energia i napięcie. Muzyka może Cię pobudzić albo skutecznie uspokoić. Pracują mięśnie ramion, brzucha i nóg, serce bije szybciej oraz uwalniane są endorfiny – hormony szczęścia. Twoje samopoczucie od razu jest lepsze. Czujesz się cudownie zmęczona i uspokojona! Taniec to jeden z wielu sprawdzonych leków antystresowych.

Wioleta Nowicka

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej