Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Za dwoje czy dla dwojga, czyli dieta ciężarnej

Data: 05.08.2013


dieta w ciążyKobieta w ciąży, dbając o siebie, dba jednocześnie o dziecko. Dlatego wszystko, co robi i je ma wpływ na zdrowie i samopoczucie jej maluszka. Odpowiednia dieta to podstawa zdrowego dziecka.

Ciążowe zapotrzebowanie

Kiedyś kobietom w ciąży zalecano podwójną dietę. Mówiono, że tylko jedzenie za dwoje jest najlepsze dla dziecka. Obecnie jednak to się zmieniło. Teraz kobieta w ciąży powinna jeść dla dwojga, ale już nie musi spożywać podwójnej porcji jedzenia. Zapotrzebowanie na składniki odżywcze w ciąży nie jest podwójne, chociaż na pewno się zmienia. Wystarczy, że jesz trochę więcej niż wcześniej! W ten sposób zapewnisz sobie i dziecku wszystko to, czego najbardziej potrzebujecie. W pierwszym trymestrze zapotrzebowanie praktycznie się nie zmienia. Kiedy dziecko rośnie i rozwija się w Twoim ciele, jest większe. Dlatego wzbogacasz swoją dietę i wprowadzasz do niej witaminy i kwas foliowy. W drugim trymestrze w Twoich posiłkach powinno być o 360 kcal więcej, a w trzecim o 470 kcal. Nie jest wskazane, żeby kobieta jadła więcej – dobrze zbilansowana dieta już wystarczy, by dziecko dobrze się rozwijało. 

Dieta pod kontrolą


Zdrowa, pełnowartościowa, dopasowana do wyjątkowego stanu i pod kontrolą – taka powinna być dieta kobiety w ciąży. Dlatego trzeba pamiętać o pewnych zasadach żywieniowych!



1. pij dużo wody – kobieta w ciąży powinna pić dużo mineralnej, niegazowanej wody oraz soki naturalne. Unikaj kawy i mocnej herbaty, ponieważ utrudniają wchłanianie żelaza z pokarmów. Woda jest najlepszym sposobem na ciążowe dolegliwości, np. nudności, wymioty, biegunki, zaparcia oraz zmęczenie. Pij wodę często w ciągu dnia, ale w małych ilościach. Dzięki temu unikniesz odwodnienia organizmu – groźnego dla dziecka oraz przyszłej mamy! Około 2 litry wody dziennie to zalecana ilość w okresie ciąży. Oprócz wody pij też mleko oraz soki owocowe i warzywne. Zamiast ciemnej herbaty, wybierz, np. owocową.

2. ogranicz słodycze
 – w ciąży masz zachcianki i ochotę na słodkie smakołyki. Jednak niekontrolowane spożywanie słodyczy nie jest wskazane, bo źle wpływa na zdrowie i sylwetkę. Unikaj pustych kalorii – to bowiem grozi nadwagą! Jedz z umiarem różne smakołyki, bo niektóre mają w sobie kwasy tłuszczowe typu trans – niebezpieczne dla dziecka. Ponadto ich nadmiar może prowadzić do utraty przez organizm niezbędnych mikroelementów, przez co powodować choroby, np. niedobór potasu, żelaza, cukrzyca ciążowa i zatrucie ciążowe. Jeśli masz wielką ochotę na coś słodkiego, a nie chcesz spożywać kolejnej niezdrowej porcji słodyczy, zrób kisiel i mus owocowy. To także zawiera cukier, a przy tym jest o wiele zdrowsze niż kostka czekolady.




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXIV edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVI edycja

Relaks

Przeszłość, która nas ukształtowała

Zdrowie

Roztocze kurzu domowego - duży problem zdrowotny


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.