Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Czy na blogu urodowym można zarabiać?

Data: 04.08.2017


Wielu użytkowników internetu marzy o tym, aby zarabiać na własnej stronie internetowej – blogu, na którym poruszają wybrane przez siebie tematy. Jednak jak się okazuje w praktyce, aby móc zarabiać na blogu, szczególnie w tak popularniej kategorii jak uroda, wymagany jest duży nakład pracy oraz pewne nakłady finansowe, które pozwolą na rozwinięcie strony oraz budowanie wokół niej profesjonalnego wizerunku.

To właśnie profesjonalizm i merytoryczna wiedza w postach będzie przyciągała firmy, które potencjalnie będą chciały nawiązać współpracę. Ile trzeba zainwestować i jakie są sposoby na zarabianie na blogu? Te kwestie omawiamy wraz z autorką jednego z blogów kosmetycznych – Magdaleną Jaglarz.

Ile trzeba zainwestować w stronę internetową, by móc myśleć o zarabianiu na blogu?


Jeżeli chce się zarabiać na swojej stronie internetowej, na początku trzeba ją postawić, wybrać domenę, szablon i zdecydować się na spójny wizerunek wpisów i zdjęć umieszczanych na stronie. Wykupienie domeny i hostingu, a także kupno szablonu, to koszty, które zamykają się w kilkuset złotych.

„Uruchomienie bloga wyniosło mnie około 500 zł. Główny koszt wynikał z wyboru płatnego szablonu witryny, wyboru domeny oraz dedykowanego serwera. Koszty byłyby większe, gdyby nie fakt, że w kwestii konfiguracji środowiska otrzymałam pomoc od zaprzyjaźnionego marketingowca. Obecnie do kosztów należy doliczyć również cenę zdjęć, które kupuję do wybranych artykułów na płatnym stocku oraz koszt promocji postów na Facebook'u” - mówi autorka bloga kosmetycznego Magdalena Jaglarz.



Social media – bądź w nich obecny!


Coraz więcej firm szukających blogerów do współpracy zwraca uwagę na ich konta na serwisach społecznościowych. Zdobycie obserwatorów zajmuje sporo czasu, ale można ten proces przyśpieszyć wykupując np. reklamy na Facebooku.

„Bardzo pomocne w rozpoczęciu budowy społeczności bloga były reklamy na Facebook'u. Poprzedzony analizą dobór tematów oraz wsparta promocją płatną dystrybucja postów, przyniosły ponad 2000 obserwujących fanpage Magdalena Jaglarz - Blog Kosmetyczny w miesiąc od startu.

Kiedy można zacząć zarabiać na blogu i jakie są formy współpracy?


Nie ma wyraźnie wyznaczonych granic, co do tego, kiedy można zacząć współpracę z firmami – niektóre blogi rozpoczynają ją już po kilku miesiącach działania, inne dopiero po roku czy dwóch. Czasem firmy same się zgłaszają do blogerów, innym razem można samemu wysłać zapytanie do firmy, której asortyment wpisuje się w tematykę bloga. Jeżeli chodzi o formy współpracy to najpopularniejsze są:

- współprace barterowe – w zamian za wpis bloger otrzymuje konkretny produkt z oferty producenta;

- wpis sponsorowany – bloger przygotowuje wpis na blogu we współpracy z marką lub otrzymuje gotowy artykuł do umieszczenia na stronie. Jeżeli chodzi o koszty takiego wpisu to dużo zależy od popularności bloga – stawki mogą być różne od kilkuset do kilku tysięcy złotych;

- konkursy i promocja na portalach społecznościowych – tutaj, podobnie jak przy wpisach sponsorowanych stawka zawsze jest ustalana indywidualnie na podstawie popularności bloga, a także zaangażowania społeczności zbudowanej wokół niego. Z pewnością na większe zarobki mogą liczyć osoby, których fanpage „żyją” i nie mają pustych lików od osób, które w ogóle się nie udzielają w społeczności strony.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XLI edycja

Uroda

Dezodoranty CD debiutują w drogeriach Rossmann

Kuchnia

Imprezowy ogórek

Moda

Najmodniejsze czarne torebki: na łańcuszku, kopertówki i listonoszki


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestawów kosmetyków L'biotica - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę L'biotica

Wygraj zestaw kosmetyków Marion - zakończony


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.