Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Dieta a powrót do formy po porodzie


Data: 21.03.2012


Po ciąży każda kobieta chce jak najszybciej dobrze wyglądać, aby móc cieszyć się szczupłą sylwetką. Jak za pomocą diety przyspieszyć powrót do formy po porodzie?

Ciąża i okres karmienia piersią, to czas, w którym absolutnie nie powinnyśmy się odchudzać! Każda restrykcja diety może bowiem niekorzystnie wpłynąć na maluszka. Jednak od żywienia w czasie ciąży zależy, jak szybko będziemy wracać do sylwetki sprzed niej. Ważne jest więc, aby dbać o jakość spożywanego wtedy pokarmu. Nie chodzi jednak o to, aby przytyć jak najmniej, ale o to, aby przybierać na masie ciała optymalnie dla dziecka i siebie. W czasie ciąży kobieta z prawidłową masą ciała powinna przytyć 11-16kg, kobieta z niedowagą – 12-18kg, natomiast panie, które mają nawagę lub otyłość przed ciążą, powinny przytyć 7-11kg. Oczywiście są to wartości optymalne, niewielkie odstępstwa od nich nie powinny stanowić większego zagrożenia, jednak chcąc mieć pewność, że szybko znów osiągniemy szczupłą sylwetkę, powinnyśmy mieć w pamięci te dane. Pamiętajmy jednak, że te przybyłe kilogramy, to nie tylko tkanka tłuszczowa, ale ciężar składający się na wody płodowe, rozrost macicy, wzrost płodu, rozwój łożyska itp., dlatego bądźmy wyrozumiałe dla swojego ciała i nie katujmy go dietami odchudzającymi zbyt szybko.

Najlepszym sposobem na szybkie chudnięcie po ciąży, które przynosi korzyści nie tylko mamie, ale też dziecku jest… karmienie piersią maluszka. Koszty energetyczne laktacji są tak duże, że zalecane przez ekspertów wyłączne karmienie piersią przez minimum 6 pierwszych miesięcy życia dziecka (a można i dłużej) przyniesie na pewno spektakularne rezultaty w ciągu zaledwie kilku tygodni.

O czym powinnyśmy pamiętać?

Okres około ciążowy, to czas, w którym w organizmie kobiety zachodzą wielkie zmiany, głównie hormonalne. Organizm po porodzie musi się zregenerować, więc nie wymagajmy od niego zbyt wiele i pozwólmy mu wypocząć, nie rozpoczynajmy diet redukujących masę ciała od razu po zakończeniu ciąży, a już na pewno nie w czasie karmienia piersią. Zadbajmy w tym czasie o jakość pokarmu, który spożywamy, ale też o pory posiłków. Najobfitsze z nich powinny być spożyte do godziny 14.00, gdyż wówczas metabolizm jest najszybszy. W diecie nie powinno zabraknąć świeżych warzyw i owoców, które wpłyną korzystnie na metabolizm, ale też odżywią organizm i nawodnią go. Podstawę diety niech stanowią produkty zbożowe z pełnego ziarna – zawierają witaminy z grupy B oraz magnez i cynk, czyli substancje, które zminimalizują często pojawiające się w okresie połogu problemy, jak wypadanie włosów, szorstka skóra, łamliwe paznokcie.

Gdy już organizm będzie zregenerowany, a młoda mama przestanie karmić dziecko piersią i będzie chciała się odchudzić, wystarczy że będzie kontynuować zdrowe nawyki żywieniowe nabyte w czasie ciąży i laktacji. Zawsze jednak najbezpieczniej jest zasięgnąć porady u specjalisty.

Justyna Jessa, dietetyk





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVIII edycja

Uroda

Złoto, które upiększa

Zdrowie

Roztocze kurzu domowego - duży problem zdrowotny

Kuchnia

Gok Wan zaprasza na chińszczyznę


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Eveline Cosmetics


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez Eveline Cosmetics

Wygraj zestaw pachnących nagród - konkurs z marką CD


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 9 zestawów nagród ufundowanych przez markę CD

Wygraj powieść "Być jak Audrey Hepburn"


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 6 nagród ufundowanych przez Wydawnictwo Kobiece

Wygraj zestaw kosmetyków Marion Kosmetyki - zakończony


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion Kosmetyki








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.