Strona główna Aktualności Kurczak słodko kwaśny w wersji fit – przepis na szybki posiłek po treningu

Kurczak słodko kwaśny w wersji fit – przepis na szybki posiłek po treningu

przez admin

Kurczak słodko kwaśny to danie przypisywane kuchni chińskiej. W dawnej filozofii tego kraju dwa przeciwstawne elementy (yin i yang  )uzupełniają się, aby utworzyć całość. Podobnie jest z tym daniem, w którym oba smaki przeplatają się by utworzyć niepowtarzalną mieszankę – przygotowanie tej potrawy, także w wersji fit, zajmuje mniej niż 30 minut. Oto sprawdzony przepis, który mamy nadzieję dołączy do Waszych ulubionych.

Kurczak słodko kwaśny – fit przepis (świetny pomysł na szybki posiłek potreningowy)

Składniki na dwie sycące porcje

  • Ryż brązowy – 200g
  • Kurczak (najlepiej filet z piersi) – 300g
  • Ananas (może być z puszki) – 120g
  • Suszone śliwki (opcjonalnie) – 10 sztuk
  • Papryka czerwona – 3 sztuki
  • Miód – 8 łyżeczek
  • Sok z 2 cytryn
  • Sól, pieprz, oregano
  • Odrobina oleju (opcjonalnie)

 


Kurczak słodko kwaśny w wersji fit – tak przygotujesz potrawę

Kurczaka natrzeć solą, pieprzem i oregano, pokroić w kostkę. Podsmażyć najlepiej na suchej patelni lub na odrobinie oleju (łyżka).

Ananasa pokroić w kostkę (jeśli używamy ananasa z puszki opłukać owoc z syropu).
Sok z cytryny wymieszać dokładnie z miodem. Paprykę pokroić w kostkę lub krótkie paseczki. Jeśli chcemy aby kurczak był bardziej słodki niż kwaśny dodajmy suszone śliwki.

Całość dodać do kurczaka – smażyć przez kolejne 10-12 minut na małym lub średnim ogniu uważając aby sos miodowo-cytrynowy nie wyparował.

Podawać z ugotowanym ryżem

Alejakobiet.pl

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej