Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Lokalna czy sieciowa? Która pizzeria jest lepsza?

Data: 12.01.2018


Pizza jest jednym z najbardziej ulubionych dań Polaków. Swoją popularność zawdzięcza nie tylko uniwersalności, ale również bogactwu smaków. Aby jednak móc w pełni rozkoszować się tym daniem, liczy się nie ilość a jakość składników. Dlatego wiele osób zadaje sobie pytanie: gdzie zamówić pizzę? Lepsza będzie pizzeria lokalna czy sieciówka? Podpowiadamy.

W Polsce działa około 50% restauracji z kuchnią włoską – tak wynika z raportu przygotowanego przez serwis gastronomiczny PizzaPortal.pl. Wśród nich najwięcej jest pizzerii – zarówno tych lokalnych, jak i sieciowych.

Pizzeria lokalna – cechy charakterystyczne


Cechą charakterystyczną pizzerii lokalnej jest jej niepowtarzalność – działa wyłącznie w jednym mieście, jak np. Angelo w Koszalinie. Dlatego serwowane pizze często dostosowane są do smakowych potrzeb oraz oczekiwań mieszkańców.

Pizzeria lokalna korzysta z własnej receptury zarówno na ciasto, jak i sos pomidorowy. Działa w oparciu o stworzone przez siebie wewnętrzne standardy. Dotyczy to zarówno kwestii związanych z przyrządzaniem jedzenia, jak i cenami.

Pizzeria sieciowa – jak działa?


Pizzeria sieciowa to lokal, którego funkcjonowanie opiera się na franczyzie. W praktyce przekłada się to zarówno na identyczny wystrój wszystkich pizzerii oraz konieczność utrzymania jednakowych standardów z góry narzuconych przez właściciela marki.



Pizzerie sieciowe charakteryzują się także ujednoliconym menu oraz identycznymi cenami serwowanych dań (jest kilka wyjątków). Wszystkie korzystają z tych samych receptur oraz mogą mieć z góry narzucone konkretne produkty wykorzystywane do przyrządzania jedzenia.

Trudny wybór: lokalna czy sieciowa?


Wybór między pizzerią lokalną a pizzerią sieciową nie jest łatwy. Nie da się bowiem jednoznacznie określić, jakie lokale serwują smaczniejsze jedzenie. Wszystko jest kwestią indywidualną – zależną przede wszystkim od wykorzystywanych przez pizzerię receptur. Nie jest przecież powiedziane, że pizzeria sieciowa dysponuje lepszym przepisem na ciasto niż pizzeria lokalna np. Angelo w Koszalinie. Może się bowiem okazać, że to właśnie ta druga zdobyła przepis od rodowitego Włocha i przygotowuje ciasto zgodnie z włoską tradycją.

Z drugiej jednak strony – to pizzerie sieciowe muszą spełniać określone standardy. Dlatego franczyzobiorcy nie mogą pozwolić sobie na jakiekolwiek potknięcia, np. w kwestii zamiany składników czy korzystania z własnej receptury. Tymczasem pizzerie lokalne działają zgodnie z własnymi zasadami, mogąc iść na kompromis między jakością składników a ceną.

Chcąc rozstrzygnąć kwestię sporną, możesz zamówić pizze oferowane przez wszystkie pizzerie działające w Twoim mieście – zarówno te lokalne, jak i sieciowe. Wtedy łatwiej będzie ocenić, czy pizza oferowana przez Angelo w Koszalinie jest lepsza niż pizza serwowana w Da Grasso. Warto jednak pamiętać, że i tak będzie to Twoja subiektywna opinia... Jedno jest pewne: zamawiając pizzerię w lokalnej pizzerii wspierasz małe biznesy z Twoim mieście.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Fryzury z warkoczem - zainspiruj się i wybierz najlepszą dla siebie

Uroda

Roślinne wsparcie w walce z cellulitem

Moda

Botki - 5 hitów marki Lasocki

Kuchnia

Boski eliksir


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.