Strona główna Aktualności Jajka – skarb odkryty na nowo

Jajka – skarb odkryty na nowo

przez admin

Jajka to jeden z tych artykułów spożywczych, które otoczone są licznymi kontrowersjami. Do niedawna twierdzono, że jajek należy się w codziennej diecie wystrzegać – jednak to zalecenie możemy odesłać do lamusa!

Czy jedzenie jajek wpływa korzystnie na zdrowie?

Odpowiedź jest jednoznaczna – jajka jedzone z umiarem i odpowiednio przyrządzone dostarczą nam wielu witamin oraz mikroelementów.

Jakie składniki znajdują się w jajkach kurzych?

Wśród witamin obecnych w jajkach znajdziemy:

  • Witaminę A,
  • Witamina B,
  • Witamina E,
  • Witamina D,
  • Witamina K


Zobacz też:
Przepisy na jajka po hiszpańsku, jajka w szpinaku oraz faszerowane jajka w skorupkach

Mikroelementy zwarte w jajkach to

  • Potas,
  • Fosfor,
  • Wapń,
  • Żelazo,
  • Kwas pantotenowy

Ważną właściwością jajka jest obecność w nim białka  – warto podkreślić, że białko kurze to białko w najczystszej postaci. Z tego powodu jest wykorzystywane w odżywkach dla osób aktywnych, sportowców oraz osób w trakcie rekonwalescencji.

Jajko to także żółtko usprawniające pracę najważniejszego organu człowieka, czyli mózgu. Dzieje się tak dzięki obecności choliny.

Sprawdź: Jak przygotować domowy majonez?

Jajka a cholesterol

Jest prawdą, że jajka zawierają w sobie cholesterol. Najnowsze odkrycia dowodzą jednak, że dzięki obecności w jajkach lecytyny odkładanie się cholesterolu w organizmie jest ograniczone, a tym samym ryzyko zapadnięcia na choroby związane z układem krążenia z powodu zjadania jednego jajka dziennie jest znikome.

Alejakobiet.pl

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej