Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak zwiększyć koncentrację?

Data: 15.06.2014


Solidne i dokładne wykonywanie obowiązków to zasługa koncentracji. Gdy umiemy się skupić i nic nas nie rozprasza, pracuje nam się lepiej. Unikamy błędów i wszystko jest zrobione na czas. Wiele osób ma problemy z koncentracją, jednak można ją wyćwiczyć i poprawić, tak jak pamięć.

Lepsza koncentracja to wymierne korzyści:

  • pamiętamy, gdzie coś położyliśmy: unikamy zdenerwowania, gdy musimy znaleźć ważną i potrzebną rzecz, nie tracimy czasu podczas wielogodzinnych poszukiwań.
  • pracujemy efektywniej i w terminie: wykonujemy zadanie bez odwlekania i przekładania terminów. Jest zrobione szybciej, a dzięki temu można zacząć kolejne. Gdy nie potrafimy się skoncentrować, godzinami wykonujemy jedno i mamy zaległości.
  • unikamy kardynalnych błędów: kiedy nie możemy się skupić, częściej popełniamy błędy i gubimy się w obliczeniach. Jeśli jesteśmy skupieni na zadaniu, jest wykonane na lepszym poziomie.
  • skuteczniej zapamiętujemy: koncentracja jest związana z procesem zapamiętywania. Gdy jesteśmy skupieni, szybciej zapamiętujemy i się uczymy. Brak koncentracji wydłuża naukę i osłabia pamięć.



Metody na lepszą uwagę


W celu polepszenia koncentracji i efektów pracy postępujmy zgodnie z trzema zasadami:

  • unikajmy rozpraszaczy – zapamiętywaniu oraz utrzymaniu koncentracji na wysokim poziomie nie sprzyja wykonywanie wielu rzeczy w tym samym czasie i rozpraszacze, np. telewizor, radio lub komputer.
  • trenujmy umysł – ćwiczenie umysłu to jeden z najlepszych sposobów na poprawę koncentracji i pamięci. Rozwiązywanie krzyżówek oraz matematycznych i logicznych łamigłówek, sudoku, układanie puzzli, kopiowanie cyfr i liter oraz szukanie błędów w tekście albo drogi w labiryncie, wykreślanki i odnajdywanie różnic na obrazkach to przykładowe propozycje ćwiczeń, dzięki którym poprawisz koncentrację i logiczne myślenie.
  • odpoczywajmy – aby się lepiej skupić nad zadaniem, musimy być wypoczęci. Świeży umysł jest kreatywny i otwarty. Natomiast przemęczony pracuje gorzej, dłużej oraz z mniejszym efektem. Trudniej jest się nam skupić, kiedy jesteśmy niewyspani i mamy słabą kondycję. Dlatego w podtrzymaniu koncentracji ważna jest aktywność fizyczna, zdrowy sen i odpowiednia dieta. Nawet krótka drzemka, która trwa 15 – 20 minut jest w stanie poprawić samopoczucie i koncentrację oraz zregenerować umysł. Aktywność fizyczna nie tylko poprawia koncentrację i odświeża umysł, ale także zmniejsza stres i napięcie. Przed wykonywaniem zadania kilka skłonów i przysiadów lub krótki spacer przygotuje umysł do kolejnego dnia pracy.

Wioleta Nowicka





Zobacz także


Uroda

Creme brulee dla cery

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXX edycja

Kuchnia

Słodka jak kukurydza

Relaks

Piasek, kurz, kobieta, mężczyzna - wyzwanie na motorach


 





Komentarze


Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.