Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak zwiększyć koncentrację?

Data: 15.06.2014


Solidne i dokładne wykonywanie obowiązków to zasługa koncentracji. Gdy umiemy się skupić i nic nas nie rozprasza, pracuje nam się lepiej. Unikamy błędów i wszystko jest zrobione na czas. Wiele osób ma problemy z koncentracją, jednak można ją wyćwiczyć i poprawić, tak jak pamięć.

Lepsza koncentracja to wymierne korzyści:

  • pamiętamy, gdzie coś położyliśmy: unikamy zdenerwowania, gdy musimy znaleźć ważną i potrzebną rzecz, nie tracimy czasu podczas wielogodzinnych poszukiwań.
  • pracujemy efektywniej i w terminie: wykonujemy zadanie bez odwlekania i przekładania terminów. Jest zrobione szybciej, a dzięki temu można zacząć kolejne. Gdy nie potrafimy się skoncentrować, godzinami wykonujemy jedno i mamy zaległości.
  • unikamy kardynalnych błędów: kiedy nie możemy się skupić, częściej popełniamy błędy i gubimy się w obliczeniach. Jeśli jesteśmy skupieni na zadaniu, jest wykonane na lepszym poziomie.
  • skuteczniej zapamiętujemy: koncentracja jest związana z procesem zapamiętywania. Gdy jesteśmy skupieni, szybciej zapamiętujemy i się uczymy. Brak koncentracji wydłuża naukę i osłabia pamięć.



Metody na lepszą uwagę


W celu polepszenia koncentracji i efektów pracy postępujmy zgodnie z trzema zasadami:

  • unikajmy rozpraszaczy – zapamiętywaniu oraz utrzymaniu koncentracji na wysokim poziomie nie sprzyja wykonywanie wielu rzeczy w tym samym czasie i rozpraszacze, np. telewizor, radio lub komputer.
  • trenujmy umysł – ćwiczenie umysłu to jeden z najlepszych sposobów na poprawę koncentracji i pamięci. Rozwiązywanie krzyżówek oraz matematycznych i logicznych łamigłówek, sudoku, układanie puzzli, kopiowanie cyfr i liter oraz szukanie błędów w tekście albo drogi w labiryncie, wykreślanki i odnajdywanie różnic na obrazkach to przykładowe propozycje ćwiczeń, dzięki którym poprawisz koncentrację i logiczne myślenie.
  • odpoczywajmy – aby się lepiej skupić nad zadaniem, musimy być wypoczęci. Świeży umysł jest kreatywny i otwarty. Natomiast przemęczony pracuje gorzej, dłużej oraz z mniejszym efektem. Trudniej jest się nam skupić, kiedy jesteśmy niewyspani i mamy słabą kondycję. Dlatego w podtrzymaniu koncentracji ważna jest aktywność fizyczna, zdrowy sen i odpowiednia dieta. Nawet krótka drzemka, która trwa 15 – 20 minut jest w stanie poprawić samopoczucie i koncentrację oraz zregenerować umysł. Aktywność fizyczna nie tylko poprawia koncentrację i odświeża umysł, ale także zmniejsza stres i napięcie. Przed wykonywaniem zadania kilka skłonów i przysiadów lub krótki spacer przygotuje umysł do kolejnego dnia pracy.

Wioleta Nowicka





Zobacz także


Uroda

Demakijaż latem

Uroda

Czyste piękno

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki


 





Komentarze


Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Eveline Cosmetics


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez Eveline Cosmetics

Wygraj zestaw pachnących nagród - konkurs z marką CD


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 9 zestawów nagród ufundowanych przez markę CD

Wygraj powieść "Być jak Audrey Hepburn"


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 6 nagród ufundowanych przez Wydawnictwo Kobiece

Wygraj zestaw kosmetyków Marion Kosmetyki - zakończony


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion Kosmetyki









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.