Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Trening cardio dla kobiet

Data: 11.03.2014


Często podejmując decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń nie wiemy na jaki rodzaj treningu się zdecydować, a specjalistyczne nazwy zajęć w fitness klubach na pewno tego nie ułatwiają. Każdy kto chce zrzucić zbędne kilogramy słyszał zapewne o treningu zajęciach i maszynach cardio, a także o wpływie cardio na spalanie tkanki tłuszczowej. Nie wszyscy jednak wiedzą, co to dokładnie jest i jakie są jego rodzaje.

Praca tlenowa mięśni

W zasadzie wysiłek fizyczny można podzielić na dwa rodzaje: beztlenowy anaerobowy oraz tlenowy aerobowy. Podczas treningu aerobowego do mięśni, w wyniku przemian tlenowych, dostarczana jest energia pochodząca z węglowodanów lub tłuszczy. Nasze serce w trakcie takich ćwiczeń zmuszane jest do cięższej pracy i pompowania większej ilości krwi, a to właśnie w niej tlen dostarczany jest do mięśni. Podczas wysiłku trenujemy również mięsień sercowy i tym samym polepszamy całkowitą wydolność organizmu, która pozytywnie wpływa na spalanie tłuszczu. Długotrwały i mało intensywny trening aerobowy reguluje także gospodarkę hormonalną. Jest to szczególnie istotne w zakresie produkcji podstawowych hormonów anabolicznych jak somatotropina i insulina, które wpływają korzystnie na metabolizm. dodaje Sebastian Obierek, ekspert firmy Twój Fitness Sp. z o.o.



Dopasuj trening do swoich możliwości i założonych celów

Aby ćwiczenia cardio przyniosły wymarzony efekt trzeba odpowiednio dostosować ich czas trwania, intensywność oraz częstotliwość. Niestety wielu z nas, pragnąc jak najszybciej zobaczyć rezultaty treningów, popełnia błąd i ćwiczy bardzo intensywnie, ale przez krótki okres czasu. W ten sposób nie uda się jednak spalić tkanki tłuszczowej i zobaczyć spektakularnych zmian. Przez to można bardzo szybko się zniechęcić do treningu. Aby tak się nie stało, zacznij spokojnie. Trening CARDIO możesz wykonywać poprzez chodzenie na bieżni, w parku lub na stepperze; bieganie, pływanie, jazdę na rowerze, wioślarstwo, kajakarstwo czy aerobik. Wszystkie te formy ruchu musza mieć wspólny mianownik w postaci czasu od 30 do 60 minut pracy ciągłej oraz częstości wykonywania minimum 3 razy w tygodniu podpowiada Sebastian Obirek. W celu zmaksymalizowania efektów ćwiczeń, najlepiej wybierz taką formę aktywności, która angażuje do pracy jak największą liczbę partii mięśniowych. Trenując w ten sposób osiągniesz efekty w postaci spalonej tkanki tłuszczowej, poprawisz swoją kondycję oraz zwiększysz wydolność i wytrzymałość organizmu.





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVI edycja

Uroda

Demakijaż latem

Kuchnia

Gok Wan zaprasza na chińszczyznę

Relaks

Przeszłość, która nas ukształtowała


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.