Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Sposoby na bezsenność

Data: 24.09.2013


Bezsenność staje się chorobą cywilizacyjną. W 1994  ku 42% Polaków skarżyło się na problemy ze snem,
w 1997 roku już 50%, a liczba ta stale rośnie. Jedną z przyczyn bezsenności jest tryb życia, nadmiar obowiązków, brak stabilizacji, presja wymagań w domu i w pracy, permanentny stres. Niedokończone sprawy w ciągu dnia zabierane są do łóżka, co utrudnia nadejście regenerującego snu.

Założyciel Poradni Zaburzenia Snu, psychiatra dr Skalski podkreśla: W leczeniu bezsenności pierwszym i najważniejszym krokiem jest zwalczenie jej przyczyny. Na początek można zastosować proste metody ukojenia przemęczonego brakiem snu organizmu. Oprócz doraźnego  stosowania leków nasennych, pomocne może okazać się zapoznanie z higieną snu.

Co zrobić, by dobrze spać?

Po pierwsze, warto popracować nad regularnym rytmem snu i czuwania. Co najmniej 5 godzin na dobę wystarczy, aby wyspać się i prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia. Lepiej unikać drzemek, gdyż tylko wydłużają proces zasypiania.

Po drugie, nie należy przed snem pić kawy czy mocnej herbaty. Również ciężkostrawne posiłki utrudniają zaśnięcie.  Organizm jest pobudzony i zajęty silnym trawieniem. Ponadto nie zaleca się wysiłku fizycznego przed snem. Duży wysiłek wieczorem, a szczególnie połączony ze współzawodnictem, pobudza organizm do wydzielania hormonu stresu.

sposoby na bezsenność

Najlepiej na 2-3 godziny przed snem podejmować się czynności sprzyjających odpoczynkowi. Oczywiście należy unikać jasnego światła. Jeżeli w pokoju jest zbyt jasno, mózg hamuje produkcję melatoniny - hormonu odpowiedzialnego za regulację zegara biologicznego. Jeżeli jest to nieuniknione, warto pomyśleć o grubszych zasłonach czy opasce na oczy.

Warto też zadbać o miejsce, w którym śpimy. Sypialnia powinna być czysta i schludna, a pościel świeża. Częstym błędem jest gromadzenie wokół siebie przedmiotów związanych z czuwaniem. Wtedy zamiast zasnąć, przypominają się sytuacje z pracy, co zaburza sen.

Najlepiej nie siłować się ze snem. Łóżko powinno kojarzyć się wyłącznie ze spaniem lub aktywnością seksualną. Gdy przychodzi senność - kładziemy się, gdy budzimy - wstajemy. Jeśli sen nie przychodzi, lepiej wstać i poczytać książkę. Ponownie się położyć dopiero wtedy, gdy odczuwalna jest senność.

Te uniwersalne i proste rady mają za zadanie szybko ukoić cierpienie osoby przemęczonej długotrwałymi problemami z zasypianiem. Aby bezsenność nie powracała, przede wszystkim należy zmierzyć się z dręczącymi problemami. Pomocne może okazać się opracowanie strategii radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami czy znalezienia pasji, która odciągnie od problemów w pracy. Bez wątpienia warto szukać wsparcia u specjalistów.

Alejakobiet.pl / Tekst opublikowany dzięki  pomocy specjalistycznego portalu www.nabezsennosc.pl





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXIV edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXI edycja

Zdrowie

Melatonina - sposób na jet lag

Zdrowie

Zapalenie zatok - co robić, by trwało jak najkrócej?


 





Komentarze


Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.