Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Owsianka z rana, czyli trochę o płatkach owsianych.

Data: 13.03.2018


Dietetycy coraz częściej zachęcają osoby aktywne fizyczne do spożywania płatków owsianych. Sportowcy cenią tytułowe płatki za siły, które im dostarczają, zaś lekarze za właściwości prozdrowotne. Ich przygotowanie jest banalnie proste i błyskawiczne, a mnogość zastosowań kulinarnych sprawia, że nie sposób przejść obok nich obojętnie. Dlaczego warto jeść płatki owsiane i w jakiej formie będą one smakować najlepiej?

Skąd wzięły się płatki owsiane?


Pierwsze grunty obsiane owsem datuje się na epokę brązu. Wówczas w środkowej i północnej Europie zaczęto uprawiać owies. Biorąc pod uwagę aspekty historyczne jest to jedna z najmłodszych tego typu roślin – pszenicę oraz jęczmień zaczęto uprawiać kilka tysięcy lat wcześniej. W dobie średniowiecza był on podstawą wyżywienia ludności Starego Kontynentu. Owies jest rośliną należącą do gatunku wiechlinowatych i wyróżniamy 35 jego rodzajów. To właśnie z ziaren owsa tworzone są płatki owsiane, które coraz częściej znajdują miejsce na polskich stołach. Dlaczego warto wdrożyć je do codziennego menu?



Kopalnia witamin i minerałów


Spośród wszystkich zbóż owies zawiera największą ilość białka oraz błonnika. Ponadto znajdziemy w nim wiele cennych aminokwasów. Na szczególną uwagę zasługuje także obecność ważnych witamin. W płatkach owsianych są to głównie witaminy z grupy B oraz witamina E. Ważna jest także spora zawartość minerałów występujących pod postacią selenu i magnezu. Taki zestaw wartości odżywczych walnie przyczynia się do poprawy koncentracji, wzmocnienia pamięci oraz wyeliminowania uczucia zmęczenia i stanów antydepresyjnych. Płatki owsiane powinny być obecne w diecie każdego człowieka, ale żeby nie znudził nam się ich wariant klasyczny warto poznać kilka ciekawych rozwiązań kulinarnych.

Mnogość wariantów i form


Owsianka w formie klasycznej łączy płatki owsiane wespół z jogurtem, tudzież mlekiem. Dodatkiem często są owoce i ewentualne przyprawy. Przykładem takiego posiłku może być owsianka z jogurtem, jabłkiem oraz cynamonem. Warto odnotować, iż owsianka może być zarówno świetnym pomysłem na śniadanie, jak i formą przekąski. W każdym wariancie wpłynie pozytywnie na naszą kondycję.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Wakacyjny pedicure – Warszawa

Uroda

Olej arganowy - kiedy i jak używać?

Moda

Botki - 5 hitów marki Lasocki

Moda

Anna Samków i jej zachwycająca biżuteria


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.