Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Jak zwalczyć przesilenie wiosenne za pomocą diety?

Data: 27.03.2017


Czekamy na nią miesiącami, ale gdy już przyjdzie, miewamy złe samopoczucie, zmiany nastroju i nasilenie objawów chorobowych. Jak zwalczyć przesilenie wiosenne za pomocą diety?

Pogorszenie nastroju wraz z nastaniem wiosny jest spowodowane wahaniami warunków atmosferycznych; zmianami ciśnienia i nasłonecznienia. Szczególnie wrażliwe są osoby, które mają tendencje do stanów depresyjnych oraz meteoropaci.

W tym czasie bardzo ważne jest, aby z troską zadbać o swoją dietę. Dzięki temu zminimalizujemy objawy przesilenia wiosennego, ale również zregenerujemy i oczyścimy organizm po zimie. Ponadto poprawimy funkcjonowanie układu odpornościowego, co jest niezwykle ważne w tym czasie, gdy jesteśmy narażeni na różnego rodzaju infekcje i przeziębienia.

Jak się żywić wiosną?


Wiosna sprzyja oczyszczaniu organizmu z toksyn nagromadzonych zimą, dlatego warto zadbać o to, aby w naszej kuchni nie zabrakło w tym czasie warzyw i owoców oraz kiełków. Błonnik w nich zawarto czyści jelita i przyspieszy ich pracę, co poskutkuje redukcją masy ciała. Szczególnie cenne są warzywa czerwone i pomarańczowe oraz ciemnozielone, ze względu na obecność karotenoidów, które mają właściwości przeciwutleniające i wpływają na piękne zabarwienie skóry.

Przysmaki wskazane w wiosennym menu


  • Produkty bogate w kwasy omega 3
Dostarczymy ich organizmowi spożywając tłuste ryby (makrela, śledź, łosoś, halibut), owoce morza oraz wodorosty, np. w  postaci sałatek, czy sushi. Związki te mają udowodnione działanie w aspekcie poprawy odporności oraz zwalczania stanów zapalnych i wpływu na nastrój.



  • Produkty bogate w witaminy z grupy B
Spożyjemy je wraz z kaszami gruboziarnistymi, ryżem brązowym, pieczywem razowym, czy warzywami strączkowymi. Witaminy z grupy B oddziałują na układ nerwowy oraz metabolizm związków pokarmowych. Poza nimi wymienione produkty dostarczą magnezu, żelaza i cynku.

  • Miód
Olejki w nim zawarte chronią przed infekcjami oraz stanami zapalnymi. Doskonale komponuje się z herbatą, kaszą jaglaną, czy pieczonymi jabłkami.

  • Na wiosennym stole nie może również zabraknąć orzechów i nasion, które są bombą składników odżywczych i pokarmowych, jak nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, cynk, witamina E.

Pamiętajmy również, że doskonałym uzupełnieniem zbilansowanej diety jest aktywność fizyczna, np. jazda na rowerem po lesie, joga na łące, czy jogging po parku. Ruch na świeżym powietrzu, choćby krótki, ale regularny spowoduje wydzielanie hormonów szczęścia w mózgu, dzięki czemu wiosenne przesilenie stanie się jedynie czystą teorią.

Alejakobiet.pl / Justyna Jessa, dietetyk




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XLII edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XLVIII edycja

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało

Moda

Najmodniejsze czarne torebki: na łańcuszku, kopertówki i listonoszki


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Eveline Cosmetics


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez Eveline Cosmetics

Konkurs CHANTARELLE - wygraj ekskluzywne kosmetyki z nanoplatyną!


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl! Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.