Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Rower skuteczną bronią w walce z cellulitem

Data: 24.07.2012


Smukłe nogi, jędrne pośladki bez cellulitu i utrata zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń, długich godzin spędzonych na siłowni i wydatków na kolejne kremy – cud. To wszystko można zyskać regularnie jeżdżąc na rowerze,  co jest nie tylko zajęciem przyjemnym, ale także skutecznym w   walce z nierównościami skóry.

Cellulit odwiecznym wrogiem kobiety

Cellulit to zmora każdej kobiety, jednak wbrew pozorom nie dotyka tylko pań z nadwagą, osoby szczupłe także są na to narażone. Jesienią i zimą jego obecność nie doskwiera nam jednak aż tak bardzo jak latem, kiedy zrzucamy ciepłe ubrania i zaczynamy odsłaniać nasze ciało. Cellulit najczęściej dotyka ud, brzucha i pośladków kobiecych. Na szczęście jest kilka sposobów na pozbycie się cellulitu, a jazda na rowerze jest jednym z najlepszych i najbardziej ekonomicznym z nich.

Cudowny lek zwany rowerem
W czasie jazdy na rowerze podnosi się sprawność całego układu mięśniowego, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia, a co za tym idzie zwiększa się wydatek energetyczny organizmu. Jest to więc ćwiczenie aerobowe, w dodatku skierowane na te części ciała, które są najbardziej dotknięte „skórką pomarańczową”. Jeśli dawkujemy jazdę rozsądnie, łydki i uda stają się smuklejsze i tym samym zgrabniejsze. Podczas jazdy pracują również mięśnie grzbietu i rąk, choć nie w takim stopniu jak mięśnie kończyn dolnych. W ten sposób podnosimy również ich sprawność oraz pracujemy na ich ogólny rozwój.

Jaki rower na cellulitis?
Nie każdy rower nadaje się do skutecznej walki ze „skórką pomarańczową”. W czasie jazdy na tradycyjnych damkach mięśnie nie pracują tak intensywnie, jak  na modelach trekkingowych lub miejskich przystosowanych również do jazdy w terenie. Oprócz przynajmniej kilku, a najlepiej kilkunastu przerzutek taki rower powinien mieć ramę o geometrii wpływającej na stabilne i bezpieczne prowadzenie oraz przedni amortyzator. Skoro planujemy spędzać sporo czasu na naszym rumaku, ważnym elementem jest również siodełko, które powinno być szerokie i wygodne, najlepiej z amortyzatorem. Dość przydatna będzie też 3 biegowa tylna piasta z hamulcem wewnętrznym i mostek  o regulowanej wysokości. Wszystkie te elementy posiadają np. rowery firmy Kross Presto i Adagio, które dodatkowo pięknie wyglądają z racji efektownych kształtów i modnych kolorów.

Liczymy kalorie
Rower to świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów - jeżdżąc wolno w ciągu godziny traci się 300 kcal, jeżdżąc szybko - do 600 kcal na godzinę, czyli tyle samo, ile biegając lub wchodząc szybko po schodach.
Kalkulację przeprowadzimy na przykładzie przeciętnej wagi 70 kg  -  jeżdżąc przez 45 min na rowerze ze średnią prędkością 15 km/h, spalimy ok. 318 kcal (6,05 kcal x 70 kg x 75%). Przy treningu wykonywanym 6 razy w tygodniu po 45 min w tempie 15 km/h spalimy w tygodniu około 2000 kcal, co daje 8000 kcal w miesiącu, czyli tyle ile trzeba spalić, aby pozbyć się kilograma nadmiarowej tkanki tłuszczowej. Jeśli połączy się to z odpowiednio zbilansowaną dietą oraz ćwiczeniami w domu, efekty mogą być zdecydowanie szybsze, należy jednak pamiętać o tym, że aby ustrzec się przed efektem jojo, najlepiej redukować nie więcej niż 0,5 kg na tydzień.


Jeździć, ale jak?
Kilka praktycznych wskazówek od fachowa pozwoli uniknąć zakwasów i niepotrzebnego wysiłku bez pokrycia. Najlepiej zacząć jazdę o stałej porze w ciągu dnia, po lekkim posiłku z węglowodanów złożonych – głównym elementem powinno być pełnoziarniste pieczywo lub ciemny makaron czy kasza. „Jeśli chcemy zacząć naszą walkę z nadmierną tkanką tłuszczową na serio, najlepiej jest rozpocząć przygodę z rowerem od pokonania niewielkiej odległości, wyznaczając sobie pierwszą trasę długości nie większej niż 10 kilometrów. Tempo jazdy powinno być stałe i umiarkowane i (15–20 km/h), o niskiej intensywności tak, byśmy mogły wyczuć jak nasz organizm reaguje w trakcie wysiłku oraz po nim. Przy takiej intensywności, możemy jeździć codziennie – wpływa to na dłuższe zachowanie efektu. Każdy trening należy zacząć lekką rozgrzewką,  czyli dać sobie kilka minut wolnego tempa, aby rozruszać ciało. Odradzam rozpoczynanie treningu, jeśli poziom glukozy we krwi jest bardzo wysoki bądź niski „ radzi Arkadiusz Trzciński, kierownik marketingu z firmy Kross i wieloletni uczestnik maratonów rowerowych.

Jeśli nie mamy czasu na codzienne przejażdżki, warto jest  korzystać z roweru przynajmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut jeżdżąc tempem umiarkowanym. Wydłużając ten czas do godziny, trzeba jechać w tempie spacerowym. Jeżeli z kolei czas na rower znajdziemy tylko w weekend, planujmy przynajmniej dwugodzinne wycieczki rowerowe, jadąc w tempie spacerowym i często się zatrzymując. W takim przypadku w ciągu tygodnia nie zapominajmy uprawiać inne formy ruchu, by nie stracić kondycji.


Regularność kluczem do sukcesu
Aby pozbyć się cellulitu na stałe warto pomyśleć o wprowadzeniu do swego życia na stałe odpowiednich ćwiczeń.  Jeśli jazdę na rowerze włączymy do swoich obowiązkowych, aczkolwiek przyjemnych zajęć dnia, będziemy nie tylko zdrowsze i szczuplejsze, ale także piękniejsze. Wielkim plusem rowerowego odchudzania jest to, że możemy jeździć cały rok. W okresie letnim wycieczki rowerowe na świeżym powietrzu nie tylko wspaniale wpływają na nasz organizm, ale także pozytywnie oddziałują na naszą psyche. Pamiętajmy o śniadaniach oraz regularnym spożywaniu mniejszych posiłków co 2–3 godziny. Nie zapominajmy również, że najlepsze efekty daje regularność!

Alejakobiet.pl / Materiały prasowe







Zobacz także


Uroda

EVELINE COSMETICS kreatorem makijażu podczas Warsaw Fashion Week

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXV edycja

Relaks

11 września 2001r - dzień, który zmienił współczesny świat

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki


 





Komentarze

24.07.2012 19:45:08 olinkaa24 napisał:
jazda na rowerze to sama przyjemnośc, a jeszcze się chudnie :)
28.07.2012 17:34:03 Pantherinae napisał:
Ja niestety mam jakąś wielką niechęć do rowerów i denerwują mnie samym swoim jestestwem, ale może kiedyś w końcu się do nich przekonam (mam taką nadzieję).
23.08.2012 12:45:54 agnik66 napisał:
Ja na rowerze jeżdżę codziennie:) może nie za dużo, ale około 5km pokonuję na dojazd do sklepu, szkoły

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.