Strona główna Aktualności Hummus – kulinarne odkrycie pełne smaku i zdrowia

Hummus – kulinarne odkrycie pełne smaku i zdrowia

przez admin

Hummus to pasta z ciecierzycy, która pochodzi z kuchni Bliskiego Wschodu. W naszym kraju z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością, łatwo ją przygotować samodzielnie i wykorzystać w naprawdę wielu daniach. Co warto wiedzieć o hummusie i jego właściwościach odżywczych? Sprawdźcie.

Hummus a odchudzanie

W paście z ciecierzycy znajdziemy około 6 gram białka (w 100 gramach smakołyku). Błonnik to substancja odpowiedzialna za poczucie sytości, którego odchudzający pragną jak kania dżdżu. Jeśli czujemy się najedzeni z mniejszym prawdopodobieństwem sięgniemy po (niezdrową) przekąskę, która dostarczy zbędnych kalorii. Hummus dzięki błonnikowi przyśpiesza metabolizm, a także współuczestniczy w procesach związanych z korzystnie działającą na organizm florą bakteryjną.

Hummus a cholesterol

Przysmak z Bliskiego Wschodu obniża ciśnienie tętnicze krwi i usprawnia pracę najważniejszego mięśnia, czyli serca. Główny składnik hummusu – ciecierzyca – dzięki swoim właściwościom sprawia, że mniejsze jest prawdopodobieństwo powstania złogów w tętnicach.

Hummus a zdrowie kości

Hummus zawiera mikroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania kości – warto wymienić magnez, wapń, żelazo, cynk czy selen. Umieszczając hummus w naszym jadłospisie dbamy o to, aby nie powstały niedobory substancji istotnych dla układu kostnego.

Potrzebujesz białka? Hummus je ma!

Last but not least 100g hummusu zawiera ok. 10 g białka.

Alejakobiet.pl

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej