Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Kochamy za nic czy mimo wszystko?

Data: 06.09.2015


„Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości – pisał Paulo Coelho. Teza ta jest niewątpliwie zasadna. Ale czy na etapie wybierania miłości jesteśmy zupełnie bezwolni i zdajemy się wyłącznie na przypadek, czy raczej mamy pewne wzorce osób i zachowań, które w grze o miłość mają przewagę nad innymi? Czy szukając kandydata do związku rysujemy w wyobraźni obraz danej osoby, czy raczej czekamy na „grom z jasnego nieba”?

Najczęściej wskazywaną odpowiedziami są te związane z relacjami. 47% singli w pierwszej kolejności zwraca uwagę na empatię partnera, która niewątpliwie jest podwaliną udanego związku. Aż 27% mężczyzn i 23% kobiet chce być słuchanymi i docenia to, w jaki sposób przyszły partner na nie patrzy.  Dodatkowo 26% panów  i 17% pań uważa, że ich sympatia musi mieć coś ciekawego do powiedzenia i umieć prowadzić interesującą rozmowę. Ważne jest również to, w jaki sposób się wypowiada, język, styl, kultura wypowiedzi oraz wyczucie i dostosowanie tematu rozmowy. Wiele osób chce się wiązać tylko z osobami, które są kulturalne. 18% respondentów  -  w tym 22% kobiet i 11% panów - chce mieć pewność, że ich wybranek będzie umiał zachować się odpowiednio w każdej sytuacji i dostosować do okoliczności nie powodując ich zażenowania.



Dla około 6% singli najważniejszy jest wygląd zewnętrzny, a konkretnie strój.
Niektórzy poszukujący miłości chcą przede wszystkim móc się „pokazać”. Zwłaszcza panowie (10%) wymagają, by ich partnerka budziła podziw swoim świetnym wyglądem. Dla pań zdecydowanie bardziej liczy się uśmiech partnera. 8% z nich chce związać się z kimś, kto do życia podchodzi z optymizmem i potrafi nim zarażać innych. Ale mężczyźni również są skłonni docenić poczucie humoru i aż 7% z nich nie wyobraża sobie związku z kobietą, która nie zrozumie lub nie doceni ich dowcipu.

A co jest najmniej istotne podczas szukania miłości? Okazuje się, że nie jesteśmy w tym względzie materialistami. Single pragnący szczęśliwego związku najrzadziej zwracają uwagę na grubość portfela, ilość kart kredytowych oraz  samochód  - zaledwie 1% – a także na to, kto płaci rachunek tego wieczoru  - niecałe 2% wszystkich odpowiedzi.

Okazuje się, że miłość nie jest ślepa i – świadomie czy nie – wybieramy obiekt naszych uczuć, a poszukując miłości kierujemy się konkretnymi potrzebami. Najważniejszą cechą ewentualnego partnera jest to, by relacja z nim była głęboka, by łączyły nas z nim wspólne poglądy, podobne priorytety i poziom intelektualny. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w przeprowadzonym badaniu, widać, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają pewne wyobrażenie o partnerze i do poszukiwania miłości podchodzą świadomie.

Alejakobiet.pl
sonda przeprowadzona przez biuro matrymonialne Mydwoje




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXV edycja

Uroda

Creme brulee dla cery

Zdrowie

Kurkumina - złoty kolor zdrowia

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene Retinol D-FORTE


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LIrene

Wygraj zestaw masek do stóp i dłoni LC+


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LC+

Wygraj zestaw kosmetyków Soraya Intensywna Naprawa


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów nagród ufundowanych przez markę Soraya








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.