Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Kochamy za nic czy mimo wszystko?

Data: 06.09.2015


„Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości – pisał Paulo Coelho. Teza ta jest niewątpliwie zasadna. Ale czy na etapie wybierania miłości jesteśmy zupełnie bezwolni i zdajemy się wyłącznie na przypadek, czy raczej mamy pewne wzorce osób i zachowań, które w grze o miłość mają przewagę nad innymi? Czy szukając kandydata do związku rysujemy w wyobraźni obraz danej osoby, czy raczej czekamy na „grom z jasnego nieba”?

Najczęściej wskazywaną odpowiedziami są te związane z relacjami. 47% singli w pierwszej kolejności zwraca uwagę na empatię partnera, która niewątpliwie jest podwaliną udanego związku. Aż 27% mężczyzn i 23% kobiet chce być słuchanymi i docenia to, w jaki sposób przyszły partner na nie patrzy.  Dodatkowo 26% panów  i 17% pań uważa, że ich sympatia musi mieć coś ciekawego do powiedzenia i umieć prowadzić interesującą rozmowę. Ważne jest również to, w jaki sposób się wypowiada, język, styl, kultura wypowiedzi oraz wyczucie i dostosowanie tematu rozmowy. Wiele osób chce się wiązać tylko z osobami, które są kulturalne. 18% respondentów  -  w tym 22% kobiet i 11% panów - chce mieć pewność, że ich wybranek będzie umiał zachować się odpowiednio w każdej sytuacji i dostosować do okoliczności nie powodując ich zażenowania.



Dla około 6% singli najważniejszy jest wygląd zewnętrzny, a konkretnie strój.
Niektórzy poszukujący miłości chcą przede wszystkim móc się „pokazać”. Zwłaszcza panowie (10%) wymagają, by ich partnerka budziła podziw swoim świetnym wyglądem. Dla pań zdecydowanie bardziej liczy się uśmiech partnera. 8% z nich chce związać się z kimś, kto do życia podchodzi z optymizmem i potrafi nim zarażać innych. Ale mężczyźni również są skłonni docenić poczucie humoru i aż 7% z nich nie wyobraża sobie związku z kobietą, która nie zrozumie lub nie doceni ich dowcipu.

A co jest najmniej istotne podczas szukania miłości? Okazuje się, że nie jesteśmy w tym względzie materialistami. Single pragnący szczęśliwego związku najrzadziej zwracają uwagę na grubość portfela, ilość kart kredytowych oraz  samochód  - zaledwie 1% – a także na to, kto płaci rachunek tego wieczoru  - niecałe 2% wszystkich odpowiedzi.

Okazuje się, że miłość nie jest ślepa i – świadomie czy nie – wybieramy obiekt naszych uczuć, a poszukując miłości kierujemy się konkretnymi potrzebami. Najważniejszą cechą ewentualnego partnera jest to, by relacja z nim była głęboka, by łączyły nas z nim wspólne poglądy, podobne priorytety i poziom intelektualny. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w przeprowadzonym badaniu, widać, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają pewne wyobrażenie o partnerze i do poszukiwania miłości podchodzą świadomie.

Alejakobiet.pl
sonda przeprowadzona przez biuro matrymonialne Mydwoje




Zobacz także


Uroda

Złoto, które upiększa

Uroda

Czyste piękno

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.