Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Co jeść, by obniżyć cholesterol?

Data: 29.03.2015


Chociaż cholesterol jest niezbędny człowiekowi, zaburzenie równowagi między frakcją HDL („dobrym” cholesterolem) a frakcją LDL („szkodliwym” cholesterolem) może mieć poważne konsekwencje zdrowotne. Dlatego należy dążyć do jego obniżenia.

Masz za wysoki cholesterol? Dieta jest jednym ze sposobów, dzięki którym można przywrócić równowagę w gospodarce lipidowej. Odpowiednio skonstruowane menu poprawi twój lipidogram. Wcześniej jednak wykonaj badania, ponieważ wysoki poziom cholesterolu najczęściej nie daje żadnych wyraźnych objawów.

Sprawdź, czy masz cholesterol w normie

Badaniem, dzięki któremu można oznaczyć wszystkie frakcje lipidowe w organizmie, jest profil lipidowy (lipidogram). Pozwala określić stężenie zarówno cholesterolu całkowitego, jak również poszczególnych frakcji (HDL, LDL) oraz trójglicerydów.

Zgodnie z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego normy dla poszczególnych frakcji wynoszą:
  • dla cholesterolu całkowitego – mniej niż 190 mg/dl,
  • dla frakcji HDL – powyżej 40 mg/dl w przypadku mężczyzn oraz 45 mg/dl w przypadku kobiet,
  • dla frakcji LDL – mniej niż 115 mg/dl,
  • dla trójglicerydów – mniej niż 150 mg/dl.

Masz wysoki cholesterol? Zmień dietę



Jeśli chodzi o wysoki cholesterol, dieta stanowi najszybszą drogę do obniżenia jego wartości. Wystarczy wprowadzić kilka modyfikacji do codziennego menu, by już po kilku miesiącach zauważyć znaczącą różnicę.
  • Masło zamień na margarynę – najlepiej wzbogaconą o sterole roślinne. Badania naukowe potwierdzają ich ogromny wpływ na redukcję wysokiego cholesterolu – nawet o 7–12,5 proc. w przypadku dziennego spożycia 1,5–3 g steroli roślinnych.
  • Zrezygnuj z tłustego mięsa na rzecz chudych wyrobów (np. kurczaka, cielęciny, królika).
  • Sięgnij po produkty zawierające błonnik – substancja żelowa wiąże cholesterol, ułatwiając jego wydalanie z organizmu.
  • Zamień pełnotłuste mleko i jego przetwory na produkty odtłuszczone.

Postaraj się również wyeliminować z codziennego jadłospisu słodycze, które są źródłem szkodliwych tłuszczów trans.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVI edycja

Uroda

EVELINE COSMETICS kreatorem makijażu podczas Warsaw Fashion Week

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Marion Kosmetyki


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion Kosmetyki

Sposoby na piękny wygląd - konkurs z marką Floslek


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Pajda i pasta - konkurs z marką ROLNIK


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rolnik

Z olśniewająco białym uśmiechem w Nowy Rok - konkurs z marką Rapid White - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rapid White









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.