Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Naturalne samoopalacze

Data: 09.06.2014


Nieskazitelna skóra i jednolita opalenizna to pragnienie wielu kobiet. Długie godziny na słońce i częste chodzenie do solarium może zaszkodzić skórze – za bardzo ją wysuszyć, podrażnić i poparzyć, a opalenizny nie zatrzyma na dłużej. 

Siła karotenu

Naturalną i zdrową opaleniznę oraz jej przedłużenie zawdzięczamy dwóm darom natury, czyli warzywom i owocom. Naturalne samoopalacze zawierają pomarańczowo-żółty barwnik, czyli beta-karoten, który w organizmie jest przekształcany w witaminę A. Nigdy nie jest możliwe przedawkowanie, ponieważ jest wytwarzana odpowiednia ilość witaminy. Kiedy do naszej diety wprowadzamy produkty bogate w beta – karoten, to odkłada się w naszym naskórku. Dzięki temu skóra jest delikatnie opalona. Poza tym karoten ma działanie przeciwrodnikowe, czyli opóźnia procesy starzenia się, zapobiega przesuszeniu skóry oraz poprawia jej jędrność, elastyczność i witalność.

warzywa z karotenem, właściwości karotenu

Zjadanie dużej ilości warzyw i owoców z beta-karotenem na około pół roku przed wakacjami sprawia, że barwnik magazynuje się w skórze – zmienia jej kolor i stanowi naturalną ochronę przed promieniowaniem UV. Działa jako filtr przeciwsłoneczny, ponieważ zabezpiecza przed oparzeniami i wzmacnia mechanizm obronny organizmu oraz przeciwutleniacz, bo niweluje wolne rodniki, które powstają w trakcie opalania. 

Sojusznicy słońca

Naturalnym samoopalaczem jest marchewka, która ma najwięcej beta-karotenu. Spożywanie dużej ilości marchewki i picie z niej soku poprawia koloryt naszej skóry. „Moja koleżanka piła kilka miesięcy codziennie po dwa soki marchewkowe – jeden rano i drugi wieczorem. I kolor skóry rzeczywiście się poprawił.” Warto jednak pamiętać o umiarze, ponieważ można przedawkować. Osoby, które lubią sok marchewkowy i spożywają go w nadmiarze mogą cierpieć na karotenazę, czyli delikatne zabarwienie skóry na kolor żółty lub pomarańczowy, przeważnie na wnętrzu dłoni i podeszwach stóp. Kiedy wyeliminujemy beta-karoten z diety, kolor skóry powraca do stanu sprzed diety marchewkowej.

Cennym źródłem beta-karotenu są również: pomidory, papryka, brzoskwinie, nektarynki i morele. Mają go także zielone warzywa, np. szpinak i brokuły oraz dynia. 

Do menu najlepiej wprowadzić produkty, które zawierają 3 witaminy: A, C i E, gdyż razem działają mocniej i dłużej. Witamina A, przyspiesza regenerację skóry i wzmacnia jej funkcję ochronne, C jako przeciwutleniacz zwalcza wolne rodniki i dodatkowo stymuluje produkcję kolagenu. Jej działanie wzmacnia witamina młodości, czyli E, która odpowiada za procesy regeneracyjne, utratę wilgoci i wygładzenie skóry. 

Wioleta Nowicka




Zobacz także


Uroda

Rozsądne opalanie

Uroda

Pod prysznic po lepszy humor

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Kuchnia

Słodka jak kukurydza


 





Komentarze


Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Smaczny konkurs! Wygraj atrakcyjne nagrody od marki Rolnik


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 4 nagród ufundowanych przez markę Rolnik

Siła kosmetycznej koagulacji - konkurs z marką Janda


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Janda

Konkurs - letnia pielęgnacja z Lirene!


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.