Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Liczysz kalorie? Licz z głową!

Data: 21.02.2014


Blisko połowa z nas zrobiła noworoczne postanowienie, wynika z badania Betterment.com. Ponad 1/3 z nich (38%) dotyczyła porządków z wagą i podjęcia zdrowej diety. Statystyki są jednak nieubłagane. Z tych samych badań wynika, że tylko 8% postanowień uda się zrealizować. Jak zwiększyć swoje szanse na wytrwanie w zdrowiej diecie radzi Halszka Sokołow, specjalista ds. żywienia.

Zasada 1 – małe kroki
Porządkując dietę, postaw na małe ale systematyczne zmiany. Rewolucja może i daje spektakularne efekty, ale sprawia, że trudniej wytrwać w postanowieniu. Zacznij od  tych elementów, które będzie Ci łatwo zrealizować. Jeśli do tej pory nie jadłaś śniadania, spróbuj jeść je np. w tygodniu, jeśli w ogóle nie ćwiczyłaś – zaplanuj, że w każdy weekend wybierzesz się na dłuższy spacer. Kluczem do sukcesu są małe, ale realne czynności. To one składają się na spektakularny sukces. Dowód? Zmniejszając wartość kaloryczną swojej diety o 100 kcal, np. rezygnując z 1 szklanki słodkiego napoju, po roku możesz stracić ponad 5 kg! To naprawdę działa!

liczenie kalorii

Zasada 2 – bilans musi się zgadzać
Zdrowa dieta powinna dostarczać organizmowi różnych składników odżywczych m.in. białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin i składników mineralnych oraz wody. Niedobór tych składników w wielu przypadkach widać gołym okiem. Skutkiem niewłaściwego bilansu diety mogą być m.in. zajady w kącikach ust, przesuszona skóra, problemy z paznokciami, a także obniżenie nastroju czy uczucie zmęczenia.

Aby zapobiec tym przykrym objawom, warto codziennie dbać o stosowanie urozmaiconej diety, w której pojawia się wiele rodzajów produktów, m.in.:
  • produkty białkowe, np. drób, owoce morza, jajka, produkty mleczne, ryby i nasiona roślin strączkowych
  • produkty skrobiowe, np. kasza jaglana, gryczana, jęczmienna, ryż brązowy, razowy makaron, płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo
  • różnego rodzaju warzywa i owoce
  • orzechy, pestki, nasionka
  • zdrowe tłuszcze, np. olej lniany, oliwa z oliwek.

Dla zachowania dobrej formy bardzo ważne jest również dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu. Niedostateczna ilość napojów może powodować rozdrażnienie, utratę apetytu, osłabienie czy bóle głowy. Dorosły człowiek powinien przyjmować co najmniej 1,5 litra płynów dziennie takich jak np. woda, różnego rodzaju herbatki owocowe czy słabe napary ziół. Jeśli liczysz kalorie i dbasz o swoją sylwetkę, nie sięgaj po napoje gazowane, wody smakowe i kupne soki.




Zobacz także


Uroda

Czyste piękno

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVI edycja

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki

Kuchnia

Szparagowe love z orzechami


 





Komentarze

25.02.2014 11:19:16 MangoMania napisał:
Zaczynałam odchudzanie małymi kroczkami i to zadziałało.
27.02.2014 13:31:10 justysszl napisał:
Ja nigdy nie liczyłam kalorii. Staram się jeść często ale w małych ilościach. Miedzy głównymi posiłkami (śniadaniem, kolacją) jem owoce i piję dużo wody, by zapełniała żołądek i dostarczała organizmowi jej odpowiednią ilość.

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.