Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Słodko na diecie? Oczywiście!

Data: 30.01.2014


Słodycze to poważny wróg wymarzonej sylwetki – to puste kalorie, które w nadmiarze wpływają na ilość i jakość ciała, czyli kondycję i wygląd skóry. Węglowodanowa bomba kaloryczna zagraża zdrowiu i urodzie. Gdy pochłaniasz dziennie nadprogramowe ilości, budujesz zapas.

Węglowodany zarówno proste i jak i złożone są potrzebne. Organizm je wykorzystuje do produkcji energii. Szkodzi tylko ich nadmiar, który odkłada się w tkance tłuszczowej. Dlatego samo spożywanie cukrów nie jest złym nawykiem żywieniowym. Cukry są niezbędne w codziennej, zdrowej diecie. Trzeba tylko zachować umiar i czasem zamiast kolejnej kostki czekolady, wybrać coś innego.

Zdrowa rozkosz smaku

Jeśli zależy Ci za utrzymaniu wypracowanej sylwetki, do diety wprowadź 3 desery, które nie skutkują zbędnymi centymetrami:

1. domowe galaretki
– galaretki z ekspansją owoców są niezastąpionym deserem także na diecie. Świeży sok z kawałkami owoców z żelatyną to niskokaloryczna propozycja dietetyczna. Jest słodka, owocowa i pozbawiona pustych kalorii, które nic nie znaczą dla organizmu.

sorbet cytrynowy

2. sorbetowe wariacje
– desery dozwolone na diecie. Są proste do zrobienia, doskonałe dla smukłej linii i podniebienia, idealne na upalne, wakacyjne dni oraz niesamowicie zdrowe. Polecane są owocowe. Gruszkowy, melonowy i ananasowy oraz cytrynowy, porzeczkowy i truskawkowy – każdy zrobisz samodzielnie zgodnie z upodobaniem. Ożywcza kwintesencja smaku z egotycznym dodatkiem masuje podniebienie. Sorbety to inaczej lody wodne i mają mniej kalorii niż tradycyjne. Najprostsze przygotujesz ze zmiksowanych owoców i soku owocowego z dodatkiem słodziku i miodu oraz wody. Koktajl wymieszaj i przelej do pojemnika. Potem zamrażaj przez około 3 godziny. Alternatywą jest lodowy napój, który gasi pragnienie i pobudza uśpione zmysły lub zmiksowany i zamrożony miąższ arbuza. 100 g deseru to tylko 50 kcal.

3. owocowe sałatki
– owoce są lepsze niż słodycze sklepowe. Są zdrowsze i lepsze dla figury i zębów. To nieziemska bomba witaminowa i źródło dobrych cukrów, których organizm potrzebuje oraz błonnika, który reguluje procesy trawienne. Najlepsze są świeże, bo suszone są bardziej kaloryczne. Spożywane 2 – 3 razy dziennie gwarantują zapotrzebowanie na węglowodany. Najmniej kalorii mają: poziomki, arbuzy, jabłka, grejpfruty i czarne porzeczki. Nie żałuj zielonych jabłek. Im kwaśniejsze, tym bardziej zdrowsze i mają więcej witamin, w tym C.

Wioleta Nowicka




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXVIII edycja

Uroda

Zabieg dla czterech stóp

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki

Kuchnia

Babunia zaprasza na prawdziwe wina owocowe


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Marion Kosmetyki


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion Kosmetyki

Sposoby na piękny wygląd - konkurs z marką Floslek


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Pajda i pasta - konkurs z marką ROLNIK


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rolnik

Z olśniewająco białym uśmiechem w Nowy Rok - konkurs z marką Rapid White - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rapid White









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.