Strona główna Aktualności Konsultantka ślubna – profesja z pasją

Konsultantka ślubna – profesja z pasją

przez admin
Konsultantka ślubna to jeden z ciekawszych zawodów. Jako wedding planner planujesz najważniejszy dzień w życiu Młodej Pary. Dlatego ta praca jest ekscytująca, fascynująca i z prestiżem. Gorący okres ślubów już latem, ale kilka miesięcy wcześniej lub nawet rok konsultant rozpoczyna przygotowania.
Para Młoda jako szef
Bezpośrednim przełożonym konsultantki ślubnej jest Para Młoda. To ona wyznacza budżet i zarys uroczystości. Konsultant ma spełnić jej marzenia, czyli zaprojektować ślub jak z bajki. Jego główne zadania to kontakt z podwykonawcami, negocjacje usług, przedstawianie oferty i dopilnowanie każdego szczegółu uroczystości. 
Najczęściej z jego pomocy korzystają osoby pracujące, którym brakuje czasu na dzwonienie i mailowanie ze wszystkimi interesującymi firmami. Nie mają również czasu na porównywanie ofert i wybór najlepszych pod względem finansowym, jakościowym oraz wizualnym. Dlatego zatrudniają kompetentną osobę, która zajmie się za nich najważniejszymi sprawami ślubno-weselnymi, doradzi i zaproponuje najlepsze pomysły. Czasem zdarza się także, że młodzi są aktualnie za granicą, a ślub planują w Polsce. Dlatego zatrudniony konsultant przygotowuje wszystko na przyjazd młodych. Organizują wtedy ślub na odległość, a ich pełnomocnikiem jest wyznaczona osoba.
Podstawą pracy konsultanta ślubnego są wyobrażenia Młodej Pary, wybrany motyw ślubny i budżet – dysponuje określoną kwotą i przedziałami cenowymi wyznaczonymi przez młodych.  
Praca jak marzenie
Perfekcyjny konsultant powinien posiadać umiejętności interpersonalne, negocjacyjne i organizacyjne oraz kontakty branżowe. Notes z kontaktami oraz szeroka baza usługodawców pomoże w zorganizowaniu ślubu i wesela zgodnie z oczekiwaniami narzeczonych. Wszystko jest na bieżąco konsultowane z nimi – to oni podejmują ostateczną decyzję. 
Konsultant ślubny to organizator, negocjator i planista. Pracuje pod presją czasu i musi być odporny na stres i z podzielną uwagą. Konieczna jest asertywność i samodyscyplina. Tutaj nie ma mowy o żadnych opóźnieniach, ponieważ ślub musi się odbyć w wyznaczonym dniu. Wszystko musi być dobrane do okoliczności i zdeterminowane przez datę ślubną. Dobry konsultant umie wynegocjować atrakcyjne ceny i wytłumaczyć klientowi, że dany pomysł jest nietrafiony i nie warto w niego inwestować. 
Aby pracować w zawodzie można zatrudnić się w agencji ślubnej lub założyć własną firmę. Przed pierwszym zleceniem warto pójść na szkolenie na konsultanta, które przygotowuje do pracy. Podczas kursu w części teoretycznej poznajesz charakterystykę pracy wraz z kodeksem etycznym, charakter działalności ślubnej, koszty prowadzenia agencji weddingowej i główną dokumentacją oraz formy reklamy i koordynację zaślubin. W części warsztatowej tworzysz kosztorys, opracowujesz ofertę, czyli scenariusz ślubno-weselny, terminarz przygotowań i sposoby rozliczania się z podwykonawcami i klientami. Dodatkowym elementem jest ankieta przedślubna, która jest kartą oczekiwań i wymagań. Na zakończenie szkolenia otrzymujesz certyfikat, który jest potwierdzeniem wiedzy i umiejętności niezbędnych w branży ślubnej. 
Doświadczenie w pracy się przydaje, jednak nie jest kluczowym kryterium. Najważniejsze to pasja, kreatywność, komunikatywność, miła aparycja i zdolności organizacyjne.  
Wioleta Nowicka

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej