Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Śpij dobrze, śpij zdrowo

Data: 08.11.2013


Często osoby cierpiące na bezsenność popełniają podstawowe błędy związane z zasypianiem, np. kładą się spać o określonej porze, a nie wtedy, gdy odczuwają senność lub długo leżą w łóżku w oczekiwaniu na sen, co tylko pogłębia bezsenność. Warto wiedzieć, co należy robić, aby nie utrwalić bezsenności.

1. Zgaś światło. 
Światło stymuluje mózg i hamuje produkcję melatoniny – hormonu odpowiedzialnego za regulację zegara biologicznego. Jeśli mimo zgaszonego światła, w pokoju jest zbyt jasno, warto zaopatrzyć się w grube zasłony lub opaskę na oczy. Dzięki temu światło nie dociera do receptorów wzroku, a tym samym poprawi komfort snu.

2. Wprowadź regularny rytm snu i czuwania. 
Aby się wyspać i prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia, musimy przeznaczyć na sen co najmniej 5 godzin. Warto wprowadzić nawyk stałych pór chodzenia spać i wstawania.





Zobacz także


Uroda

Moja dobra rutyna, ….gdy dzień się kończy i zaczyna

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXIX edycja

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestawów kosmetyków L'biotica - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę L'biotica

Wygraj zestaw kosmetyków Marion - zakończony


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.