Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Apetyt na wszystko. Jak odżywiać się zimą

Data: 11.01.2013


Zimą uprawiamy mniej sportów i rzadziej wychodzimy na spacery, a naszym najlepszym przyjacielem staje się kanapa oraz jedzenie.Jak powinnaś się odżywiać?

Wiosna, lato, jesień, zima- pora roku nie ma znaczenia. Zawsze powinnaś pamiętać o racjonalnym odżywieniu, zwłaszcza, że wbrew pozorom zapotrzebowanie na kalorie jest niemal takie samo w każdym miesiącu.

Zadasz, więc pytanie „dlaczego najbardziej tyję zimą?” Odpowiedź jest prosta. Dni są krótsze, wieczory dłuższe, śnieg, deszcz, mróz i plucha - te czynniki nie wpływają korzystnie na aktywności fizycznej. Nie mamy ochoty uprawiać sportów, szczególnie na zewnątrz, a spacer w ponure, ciemne wieczoru też nie daje żadnej satysfakcji. Do wszystkiego dochodzą święta, sylwester oraz karnawał, czyli mnóstwo jedzenia i alkoholu.

Jedyną ucieczką od ponurej rzeczywistości wydaje się kanapa, telewizor i pyszne przekąski. Taki scenariusz sprawdza się, ale nie na długo. Od lenistwa, podjadania i braku ruchu, krótka droga do otyłości. Nawet niewielka nadwyżka przyjmowanych kalorii, która przekracza nasze potrzeby, skutkuje stałym wzrostem wagi.

Trzymaj się trzech głównych zasad:
1.    Najważniejszy posiłek to śniadanie
2.    Menu powinno składać się z trzech głównych posiłków + dwóch przekąsek
3.    Pamiętaj o witaminach

Przed wyjściem z domu zrób sobie ciepłą, sycącą owsiankę z dodatkiem orzechów, rodzynek lub innych ulubionych bakalii. Takie jedzenie da ci mnóstwo energii i poprawi samopoczucie.

Idealne przekąski to m.in. owoce, soki ( z owoców i warzyw), sałatki oraz lekkie kanapki. Natomiast najlepszym zimowym posiłkiem jest zupa- rozgrzewa, syci oraz wzmacnia.

Gorąca czekolada i ciasteczka poprawiają humor, ale nie na długo. Zimą powinnaś regularnie spożywać duże ilości warzyw, owoców i soków. Produkty te dostarczą organizmowi niezbędnych witamin, złagodzą chandrę, a dodatkowo będą cię chronić przed wirusami.

W mroźnym czasie twój organizm ma wyjątkowe zapotrzebowanie na magnez oraz witaminę B i C. Jedz cytrusy, szpinak, podroby, pomidory, natkę pietruszki, brokuły, orzechy, ryby, fasolę, jajka, otręby pszenne, kakao oraz kaszę gryczaną.

Pamiętaj również o tym, aby jeść w spokoju. Zapomnij o stresach, pośpiechu i skup się na posiłku. Łapczywe pochłanianie jedzenia skutkuje odkładaniem się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicach brzucha.

Elena Stefańska





Zobacz także


Uroda

Demakijaż latem

Uroda

Urodowe sugestie dla św. Mikołaja

Kuchnia

Poznaj smaki do góry nogami

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Marion Kosmetyki


Odpowiedz na pytania konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Marion Kosmetyki

Sposoby na piękny wygląd - konkurs z marką Floslek - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Pajda i pasta - konkurs z marką ROLNIK


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rolnik

Z olśniewająco białym uśmiechem w Nowy Rok - konkurs z marką Rapid White - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 nagród ufundowanych przez markę Rapid White









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.