Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Dietetyczne sposoby na ... posylwestrowego kaca


Data: 22.12.2011


Sylwester, to czas radości i szaleństwa. Niestety w pierwszy dzień nowego roku zazwyczaj odczuwamy nieprzyjemne skutki tej hucznej zabawy. Jak się przed nimi ustrzec lub jak najbardziej zminimalizować?

Zacznij jeszcze przed imprezą. Zjedz przed wyjściem wartościowy odżywczo posiłek z dużą zawartością witamin, np. łososia z mieszanką warzyw, czy kaszę gryczaną z soczewicą i surówką. Wypij również wodę lub świeży sok.

W czasie imprezy pij dużo wody . Objawy kaca są wynikiem odwodnienia organizmu, spowodowanego nadmiarem alkoholu. Jeżeli będziesz na bieżąco uzupełniać straty wody, w dużej mierze zabezpieczysz się przed przykrymi objawami następnego dnia, jak duże pragnienie, czy ból głowy. Przed zaśnięciem dodatkowo wypij dwie szklani wody z cytryną lub limonką.

Nie pij na pusty żołądek – alkohol wypity przed spożyciem posiłku szybciej się wchłonie i intensywniej „uderzy do głowy”. Dobrze jest zjeść wcześniej danie bogate w  tłuszcze, np. rosół, sery, czy tłusta ryba. Posiłek musi zawierać również witaminę C oraz z grupy B, gdyż alkohol wypłukuje je z organizmu. W tym celu zjedzmy surówki z warzyw, kiszonki oraz pełnoziarniste produkty węglowodanowe, np. ciemny ryż, czy chleb pełnoziarnisty.

Zamiast przekąsek z dużą zawartością soli, które podobnie, jak alkohol podrażniają błonę śluzową żołądka, jak chipsy, paluszki czy solone orzechy, lepiej podjadaj orzechy niesolone, czy owoce.
Nie mieszaj różnych rodzajów alkoholi – organizm będzie miał większy problem ze strawieniem mieszanki, niż pojedynczego trunku. Badania wykazały, że najbardziej sprzyjają kacowi mocne alkohole barwione, jak whisky, brandy, czy rum.


Dużo tańcz – w ten sposób szybciej pozbędziesz się alkoholu z organizmu, ale również spalisz kalorie.
Rano po zabawie, zrezygnuj z kawy, która podobnie, jak alkohol bardzo odwadnia organizm. Lepiej wypij wodę z plasterkiem pomarańczy, czy cytryny lub świeżo wyciśnięty sok grejpfrutowy bądź pomarańczowy. W ten sposób zdecydowanie lepiej uzupełnisz płyny, odżywisz organizm i ugasisz pragnienie.

Na śniadanie dobrze jest zjeść jakiś produkt mleczny fermentowany z zawartością dobroczynnych bakterii, np. jogurt naturalny z płatkami zbożowymi i owocami cytrusowymi, czy koktajl z kefiru i mrożonych truskawek, z dodatkiem zarodków pszennych.

A przez resztę dnia lepiej nie porywajmy się na jakieś intensywne prace fizyczne, czy umysłowe, tylko po prostu porządnie wypocznijmy po szaleństwach sylwestrowej nocy.

Justyna Jessa, dietetyk




Zobacz także


Uroda

EVELINE COSMETICS kreatorem makijażu podczas Warsaw Fashion Week

Uroda

Creme brulee dla cery

Zdrowie

Alergia nie bierze urlopu

Moda

Zima i golf - 8 stylizacji


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.