Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Uzależnienie od cukru? - Zwalcz je!

Data: 09.12.2014


To, że od cukru można się uzależnić, to nie mit. Słodkości potrafią wywołać nie tylko uzależnienie psychiczne, objawiające się po prostu ochotą na ciastko, batona lub lody. To także uzależnienie fizyczne - organizm po prostu domaga się cukru, jeszcze więcej cukru!

Uzależnienie fizyczne to właściwie rozchwianie organizmu, do którego dochodzi w sytuacji częstego spożywania słodyczy zawierających łatwo przyswajalny cukier. Cukier powoduje skok stężenia glukozy. Wtedy organizm wypuszcza do krwi dużą ilość insuliny, żeby glukozę zneutralizować. Po wyrzucie insuliny, poziom glukozy gwałtownie spada, a to powoduje ponowne uczucie głodu i ochotę na coś słodkiego.

uzależnienie od cukru

O uzależnieniu psychicznym mówimy wtedy, gdy organizm jest przyzwyczajony do otrzymywania słodkiej nagrody, np. zawsze po obiedzie, nawet wówczas, gdy jesteśmy już najedzeni. To uzależnienie nie jest uwarunkowane tym, co się dzieje we krwi, a więc nie ma związku z poziomem cukru. Wiąże się natomiast z ośrodkiem nagrody w mózgu, który domaga się przyjemności.

Jak walczyć z uzależnieniem fizycznym?

W zależności od tego, czy mamy do czynienia z uzależnieniem fizycznym, czy psychicznym, inne sposoby na uporanie się z nim będą lepsze.

W pokonaniu uzależnienia fizycznego pomóc może przejście na dietę niskowęglowodanową. Z jadłospisu należy wyeliminować cukry, mąki i ziarna, a zamiast nich wprowadzić produkty zawierające mało węglowodanów. Inny sposób, to spożywanie produktów o niskim indeksie glikemicznym, a więc węglowodanów, które wchłaniają się powoli. Dzięki temu poziom glukozy we krwi będzie wzrastał wolno, a my dłużej będziemy czuli się syci.
- Do walki z uzależnieniem fizycznym trzeba używać produktów, które dostarczą nam energii, ponieważ zjedzenie czegoś słodkiego, ale bez kalorii, nie pomoże nam, gdy jesteśmy głodni. Wybierajmy produkty pełnoziarniste, łączmy je z produktami bogatymi w białko (nabiał, mięso, jaja) i nie zapominajmy o odrobinie tłuszczu, ponieważ spożywanie tłuszczu razem z węglowodanami obniża ich indeks glikemiczny.

Gdy nagle dopada nas głód, możemy także zdecydować się na gotowy, wysokoenergetyczny produkt  bogaty w białko np. proteinowe chrupki, zupę lub budyń.

Tutaj ukrył się cukier





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXIX edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XLII edycja

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało

Moda

Najmodniejsze czarne torebki: na łańcuszku, kopertówki i listonoszki


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetków do makijażu SINSKIN


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 3 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę SINSKIN

Wygraj zestaw kosmetyków BANDI Professional


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę BANDI Professional

Wygraj zestaw kosmetyków BIOLONICA Stem Cells


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę BIOLONICA








^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.