Strona główna Aktualności Słodkie życie – alternatywy dla białego cukru

Słodkie życie – alternatywy dla białego cukru

przez admin

Jeśli słodki smak to coś bez czego nie potraficie wyobrazić sobie życia, ale jednocześnie macie świadomość, że biały cukier to substancja niekorzystnie wpływająca na nasze zdrowie to zapoznajcie się z alternatywami dla białego cukru. Alternatywy dla białego cukru są równie słodkie i o wiele zdrowsze niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

Cukier brązowy – tak jak jego biały odpowiednik, powstał z melasy i jest produktem przetworzonym. Nie został jednak poddany procesowi oczyszczania koloru, dzięki czemu jest bogaty we wszystkie składniki odżywcze zawarte w roślinie, z której pochodzi i nie zawiera sztucznych substancji.

Ksylitol – to cukier brzozowy, który pozyskuje się z kory i ma
naturalnie biały kolor. Posiada wiele zalet: jest bezpieczny dla
diabetyków, zapobiega próchnicy, a także ma właściwości antybakteryjne.
Nie nadaje się jednak do pieczenia, czy gotowania – dlatego można go
spożywać jedynie w surowej wersji. Nie powinno się go również stosować w
większych ilościach, ze względu na działanie przeczyszczające ani
podawać dzieciom.


Cukier trzcinowy
– znany od starożytności i spożywany jako produkt stały, oraz płynny (surowy sok z trzciny). Przypisuje mu się właściwości bakteriobójcze, przeciwbólowe, wykrztuśne oraz mówi się, że jest doskonałym antidotum na rany i oparzenia. Jego wadą jest fakt, że jest to produkt przetworzony, ale zawiera żelazo i magnez, czyli dwa najbardziej pożądane minerały.

Syrop klonowy – produkt narodowy Kanady, zwany potocznie „złotem w
płynie” jest bogaty w sole mineralne, kwas foliowy oraz witaminy z grupy
B, jest także uważany za afrodyzjak.

Cukier palmowy – o specyficznym smaku. Większość konsumentów uważa go za „mniej słodki” od pozostałych. Najlepiej kupować ten produkt w postaci stałych, dużych kawałków, ponieważ tylko wtedy mamy pewność, że nie zostały dodane do niego sztuczne dodatki. Produkt jest całkowicie zdrowy.

Miód – naturalnie przetworzony, zawierający minerały, enzymy oraz składniki odżywcze, które są doskonale przyswajalne przez ludzki organizm. Posiada działanie antybakteryjnie i przeciwzapalnie, a także wspomaga leczenie górnych i dolnych dróg oddechowych. Najlepiej spożywać go na surowo, ponieważ podgrzany powyżej temperatury 52°C zostaje całkowicie pozbawiony wartości odżywczych. jego minusem jest spora ilość kalorii na 100 g.


Syrop z agawy
– pozyskiwany ze specjalnych rodzajów kaktusa. Produkt jest bogaty w błonnik – w smaku przypomina miód, ale jest od niego czterokrotnie mniej kaloryczny. Agawa zawiera również inulinę, która tworzy ochronę flory bakteryjnej przewodu jelitowego. Jest produktem przetworzonym.

Stewia
– całkowicie naturalna, jednocześnie od 150 do 300 razy słodsza od cukru, praktycznie bezkaloryczna. Zawiera minerały takie jak: magnez, wapń, cynk, chrom, żelazo oraz witaminy z grupy B i C. Należy spożywać tylko zielone bądź brązowe ekstrakty lub proszki z liści stewii, a unikać przejrzystych wyciągów i białych proszków, które zostały silnie przetworzone i pozbawione cennych składników odżywczych.

Alejakobiet.p

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej