Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Cholesterol – naturalne sposoby na jego obniżenie

Data: 28.07.2014


Zbyt wysokie stężenie cholesterolu we krwi dotyczy ponad 60 proc. Polaków, z czego większość nie zdaje sobie sprawy, a leczenie podejmują nieliczni. Można jednak skutecznie zapobiegać schorzeniom wywoływanym przez nadmiar cholesterolu, i to zupełnie naturalnie!
 
Według badań wykonanych przez Ogólnopolski Program Walki z Cholesterolem „Proaktywnie dla Serca” problem związany z podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi dotyczy aż 18 milionów Polaków, w tym także tych w młodszym wieku. Jednocześnie przytłaczająca większość z nas, bo aż 81 proc. wskazuje, że zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze byłby trudna. Z takich wyników wyłania się niestety niezbyt pozytywny obraz, ponieważ zachorowania na miażdżycę, chorobę niedokrwienną serca, także zawały serca czy udary mózgu są powszechne. W wielu przypadkach można by im zapobiec, zmieniając dietę oraz stawiając na ruch.

jak obniżyć cholesterol
 
Co warto zmienić w swojej diecie?
Najważniejsza jest właściwe skomponowana dieta, która będzie zawierała odpowiednią dawkę składników odżywczych, a przy tym również nie będzie sprzyjała wysokim poziomom cholesterolu. Głównie cholesterol podwyższają produkty odzwierzęce, czyli mięsa oraz tłuszcze, które są w wielu domach podstawą każdego posiłku. Dodatkowo fast-foody i dania gotowe, białe pieczywo, słodycze i niezdrowe przekąski też są sporym problemem. Te tworzone latami nawyki żywieniowe są zgubne dla całych rodzin, powodując otyłość, kłopoty z sercem, także mniejszą sprawność.
 
Najlepiej do diety wprowadzić wiele składników roślinnych – warzywa, owoce, strączki, tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej lniany, rzepakowy, słonecznikowy i inne), także razowe pieczywo, brązowy ryż, otręby, razowe makarony i inne produkty z dużą ilością błonnika. Warto też wzbogacić dietę o chude przetwory mleczne, chude mięsa i wędliny, ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu, ponadto orzechy, ziarna i suszone owoce, które mogą być świetną przekąską zamiast słodyczy.
 
Pamiętaj o ruchu
Istotnym składnikiem zdrowego trybu życia jest ruch. Tutaj każdy może wybrać dla siebie coś interesującego – fitness, rower, nordic walking, spacery, taniec czy pływanie. Możliwości są nieograniczone, a przy tym sport nie musi być forsowny i wyjątkowo męczący, ważne, żeby ruszać się regularnie, ponieważ aktywność wspomaga pracę całego organizmu i jednocześnie pozwala zapobiegać nadwadze i otyłości.
 
Mniej stresu, więcej uśmiechu
Na podwyższony poziom cholesterolu i przy tym występowanie chorób sercowo-naczyniowych wpływa także stres oraz nerwy. Często nie można ich całkowicie wyeliminować z życia, ale można poprzez zmianę swoich zachowań oraz postrzegania świata zmienić ich wpływ na nie. Pomogą poradniki, psychoterapeuci oraz uśmiech na twarzy każdego dnia!

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Rozsądne opalanie

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXIX edycja

Kuchnia

Kulinarne przygody zwariowanej Malezyjki

Zdrowie

Roztocze kurzu domowego - duży problem zdrowotny


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Floslek


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Pysznie i zdrowo! Konkurs z marką Oleofarm - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 8 zestawów nagród ufundowanych przez markę Oleofarm








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.