Strona główna Aktualności Cholesterol – naturalne sposoby na jego obniżenie

Cholesterol – naturalne sposoby na jego obniżenie

przez admin
Zbyt wysokie stężenie cholesterolu we krwi dotyczy ponad 60 proc. Polaków, z czego większość nie zdaje sobie sprawy, a leczenie podejmują nieliczni. Można jednak skutecznie zapobiegać schorzeniom wywoływanym przez nadmiar cholesterolu, i to zupełnie naturalnie!
 
Według badań wykonanych przez Ogólnopolski Program Walki z Cholesterolem „Proaktywnie dla Serca” problem związany z podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi dotyczy aż 18 milionów Polaków, w tym także tych w młodszym wieku. Jednocześnie przytłaczająca większość z nas, bo aż 81 proc. wskazuje, że zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze byłby trudna. Z takich wyników wyłania się niestety niezbyt pozytywny obraz, ponieważ zachorowania na miażdżycę, chorobę niedokrwienną serca, także zawały serca czy udary mózgu są powszechne. W wielu przypadkach można by im zapobiec, zmieniając dietę oraz stawiając na ruch.
jak obniżyć cholesterol
 
Co warto zmienić w swojej diecie?
Najważniejsza jest właściwe skomponowana dieta, która będzie zawierała odpowiednią dawkę składników odżywczych, a przy tym również nie będzie sprzyjała wysokim poziomom cholesterolu. Głównie cholesterol podwyższają produkty odzwierzęce, czyli mięsa oraz tłuszcze, które są w wielu domach podstawą każdego posiłku. Dodatkowo fast-foody i dania gotowe, białe pieczywo, słodycze i niezdrowe przekąski też są sporym problemem. Te tworzone latami nawyki żywieniowe są zgubne dla całych rodzin, powodując otyłość, kłopoty z sercem, także mniejszą sprawność.
 
Najlepiej do diety wprowadzić wiele składników roślinnych – warzywa, owoce, strączki, tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej lniany, rzepakowy, słonecznikowy i inne), także razowe pieczywo, brązowy ryż, otręby, razowe makarony i inne produkty z dużą ilością błonnika. Warto też wzbogacić dietę o chude przetwory mleczne, chude mięsa i wędliny, ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu, ponadto orzechy, ziarna i suszone owoce, które mogą być świetną przekąską zamiast słodyczy.
 
Pamiętaj o ruchu
Istotnym składnikiem zdrowego trybu życia jest ruch. Tutaj każdy może wybrać dla siebie coś interesującego – fitness, rower, nordic walking, spacery, taniec czy pływanie. Możliwości są nieograniczone, a przy tym sport nie musi być forsowny i wyjątkowo męczący, ważne, żeby ruszać się regularnie, ponieważ aktywność wspomaga pracę całego organizmu i jednocześnie pozwala zapobiegać nadwadze i otyłości.
 
Mniej stresu, więcej uśmiechu
Na podwyższony poziom cholesterolu i przy tym występowanie chorób sercowo-naczyniowych wpływa także stres oraz nerwy. Często nie można ich całkowicie wyeliminować z życia, ale można poprzez zmianę swoich zachowań oraz postrzegania świata zmienić ich wpływ na nie. Pomogą poradniki, psychoterapeuci oraz uśmiech na twarzy każdego dnia!
Alejakobiet.pl

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej