Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Panowie pod pręgierzem Św. Walentego?

Data: 31.01.2014


Dla większości firm przygotowania do Walentynek rozpoczęły się już na początku roku. Kwiaciarnie kalkulują już teraz walentynkowe zyski. W prawie każdym spa i hotelu w Polsce można znaleźć pakiet weekendowy dla zakochanych. Restauracje szykują specjalne menu. Rynek przygotowuje się także z ofertą dla osób, które dopiero czekają na swojego Walentego/ Walentynkę - dla singli. 



Single mogą przebierać w ofertach imprez i wyjazdów przygotowanych specjalnie dla nich. Czy jednak wszyscy równie ochoczo planują ten dzień? Największe w Polsce internetowe biuro matrymonialne, MyDwoje.pl zapytało swoich użytkowników o ich opinię na temat Dnia Zakochanych. Na ocenę Walentynek wpływa jednak nie stan cywilny, lecz ... płeć. 

Obecnie Walentynki kojarzą się bardziej z komercyjnym przesileniem, niż z subtelnym wyrażaniem uczuć. W sondzie dotyczącej opinii o Walentynkach, przeprowadzanej na MyDwoje.pl odpowiedź „jest to czysto konsumpcjonistyczne i komercyjne Święto” zajęła drugie miejsce – zbierając ponad 20% z ponad tysiąca oddanych głosów. Najwięcej singli bo aż 24% z biorących udział w sondzie uważa, że Walentynki to wspaniała okazja, żeby okazać komuś sympatię. Podobną ilość głosów zdobyły odpowiedzi – Walentynki to miła tradycja, miłość zasługuje na swoje święto i miała okazja, aby zaskoczyć czymś bliską osobę – odpowiednio 17% i 19% wszystkich oddanych głosów. Prawie 10% użytkowników MyDwoje.pl uważa zaś, że Dzień Zakochanych jest sposobem piętnowania osób nieszczęśliwych i samotnych. Jednak prawdziwe różnice w ocenie Dnia Zakochanych widać dopiero po rozbiciu odpowiedzi na te udzielone przez panie i panów. 



Panie singielki bardzo pozytywnie oceniają Dzień Zakochanych. Najwyższe trzy odpowiedzi wybrane przez nie są pozytywne – dzień w którym warto okazać komuś sympatię, idealny dzień, aby zaskoczyć bliską osobę, miła tradycja. Negatywna ocena Walentynek przez kobiety pochodzi od zaledwie 17% pań. Wśród panów 20% uważa, że tego dnia warto komuś okazać sympatię. Jednak aż 27% panów odbiera Walentyki jako czysty konsumpcjonizm i komercję. Czy panowie czują się więc zmuszani do romantycznego świętowania Walentynek? Czy ich partnerki nie zniosłyby braku gorącego wyznania uczuć w tym dniu? 

Julia Podwysocka, właścicielka Szkoły Relacji tłumaczy różnice te pochodzą ze skrajnie odmiennych sposobów wyrażania miłości przez kobiety i mężczyzn. GaryChapman używa nawet sformułowania 5 języków miłości. Do, których zalicza mowę ciała (dotyk, afirmujące spojrzenie), komplementy, obdarowywanie ukochanej osoby prezentami albo poświęcony dla niej czas. Te 4 sposoby faworyzują panie. Panowie zaś preferują kolejny „język”- język działania, czyli praktyczna pomoc, konkretny czyn z życia codziennego jak posprzątanie, zrobienie zakupów, remont, naprawienie programu komputerowego itp. Język miłości, którym mówią kobiety i mężczyźni bardzo często nie jest tożsamy. Fakt ten również odzwierciedla różne podejście obu płci do Święta 14-go Lutego. 



Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXII edycja

Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXI edycja

Relaks

Piasek, kurz, kobieta, mężczyzna - wyzwanie na motorach

Moda

Zima i golf - 8 stylizacji


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Zmysłowe spa z aromaterapią - konkurs Rossmann


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez firmę Rossmann

Genowe odmładzanie - konkurs CHANTARELLE


Zapraszamy do udziału w konkursie CHANTARELLE i AlejaKobiet.pl!
Do wygrania 5 zestawów dermokosmetyków marki CHANTARELLE

Mój idealny lunch box - konkurs z Janem Niezbędnym


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Jan Niezbędny

Wygraj zestaw nagród od marki Neutrogena


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów nagród ufundowanych przez markę Neutrogena









Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.