Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

10 powodów, by wsiąść na rower jesienią

Data: 15.11.2017


"Pogoda na rower może być dobra albo bardzo dobra" - mówi stare kolarskie porzekadło. Jak przekonać do jego słuszności tych, którzy mają odmienne zdanie? Poznaj 10 powodów, by nawet w deszczową jesień wskoczyć na rower zamiast na kanapę.
 
1. Lepsze samopoczucie
 

Endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, nie znają się na pogodzie. Nie wierzycie? Wybierzcie się na przejażdżkę, gdy inni wybierają parasole, i przekonajcie się o tym. Działanie endorfin może być osłabione przez działanie deszczu, dlatego warto zadbać o odpowiedni ubiór oraz ewentualnie błotniki, by czerpać z jazdy pełną przyjemność.
 
2. Zwycięstwa nad samym sobą

 
Rower pomaga pokonywać swoje słabości czy wygrywać z niesprzyjającymi okolicznościami, a każde małe zwycięstwo może być powodem do zadowolenia. Nie inaczej jest z jazdą w deszczu. Można zawrócić do domu, gdy złapie nas w drodze deszcz, ale można też jechać dalej, ewentualnie modyfikując trasę tak, by była bezpieczniejsza w mokrych warunkach. Zamiast narzekać na to, jak pogoda pokrzyżowała nam plany, będziemy mogli się cieszyć, że daliśmy radę. Warunki zwykle mogą być lepsze, ale nie oznacza to, że zawsze trzeba czekać, aż się poprawią. "Sorry, taki mamy klimat".


 
3. Testowanie różnych rozwiązań

 
Deszcz, błoto i niskie temperatury można potraktować jako świetny poligon doświadczalny. Jak ubrać się, żeby czuć się komfortowo? Jakie opony założyć, by jeździło się jak najlepiej? Jak radzić sobie z wymagającą nawierzchnią? Jak hamować w zależności od pogody? Najlepszych odpowiedzi na te pytania udzieli nam przejażdżka. Każda kolejna zwiększy naszą gotowość do mierzenia się z trudnymi warunkami.
 
4. Smukła sylwetka

 
Nie jesteśmy niedźwiedziami, by gromadzić duże zapasy tłuszczu na zimę. Regularna jazda na rowerze nawet w deszczową jesień pomoże zachować szczupłą sylwetkę i nie zaczynać nowego sezonu rowerowego od zakupu stroju w nowym rozmiarze. Lepiej pokręcić niż zaszywać się w gawrze mieszkania, z apetytem na lenistwo rosnącym w miarę jedzenia. Warto pamiętać, że godzina jazdy na rowerze z prędkością ok. 20 km/godz. to wydatek ok. 500 kcal.
 
5. Większa odporność
 
Jesienią i zimą przeziębienie ma do Was łatwy dostęp? Zmieńcie to, wsiadając na rower. Gdy naturalna odporność spada, warto sprawić, by nasz układ odpornościowy wszedł na wyższe obroty. Regularna aktywność fizyczna na świeżym powietrzu zdecydowanie w tym pomoże. Jeśli dodamy do tego odpowiednią dietę i zdrowy sen, będziemy omijać aptekę z daleka.
 




Zobacz także


Uroda

Farbowane i zadbane

Uroda

Woda Micelarna Biotaniqe - oczyszczająca moc wody z technologią prebiotyczną

Relaks

6 pomysłów na zimową randkę

Moda

Torebka - co mówi o kobiecie?


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków LC+


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę LC+

Wygraj zestaw kosmetyków DERMIKA - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 nagród ufundowanych przez markę DERMIKA

Konkurs z marką ROLNIK! Wygraj zestaw nagród do swojej kuchni!


Wykonaj zadanie konkursowe i wygraj 1 z 4 nagród ufundowanych przez markę:









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.