Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Rolex - marketingowa historia budowania luksusu, którego pragną ludzie

Data: 16.02.2018


Rolex to marka, której korzenie są w Londynie… a nie Szwajcarii, a której historia i bardzo silny nacisk na strategie marketingowe są sprawcami m. in. popularnego powiedzenia, że coś działa „jak w szwajcarskim zegarku”.  Ten fakt dobitnie ukazuje, jak skutecznie budowany wizerunek może wpływać na pragnienia konsumentów.

Zegarek Rolex to chyba najbardziej znany i ceniony zegarek na świecie. W raporcie „The Global Rep Trak 100”, gdzie zostały opublikowane najbardziej renomowane firmy, Rolex był na 4. miejscu. Luksusowe wyroby Rolexa to jedne z najpowszechniej rozpoznawanych marek biżuterii i zegarków. W dzisiejszych czasach nikogo już to nie dziwi. Przez lata marka zbudowała sobie wizerunek tej, która kojarzy się z najlepszą i niezawodną jakością, w którą inwestują najbogatsi tego świata. Ponadto sama marka pokazuje na każdym kroku, że to nie tylko reklamy zbudowały jej opinię, lecz sama wierzy w to, co promuje. Dowodem na to może być wydłużenie gwarancji na swoje zegarki z 3 do 5 lat, a także wydłużenie czasu serwisowych przeglądów aż do 10 lat. To jedyna marka na rynku, która tak mocno i wyraźnie pokazuje, jak wierzy w najlepszą jakość swoich produktów.

Sport, kino, podróże… tylko, gdy towarzyszy ci zegarek Rolex


  • W strefie marek luksusowych liczy się jakość, lecz przede wszystkim liczą się dobrze skonstruowane działania reklamowe, które zbudują odpowiedni wizerunek i historię wokół brandu. Marka Rolex od początku świadomie budowała swoją strategię. Jednym z pierwszych zdecydowanych kroków była inwestycja w sport.                                                 Mercedez Gleitze była pierwszą sportsmenką, która wypromowała markę. Po przepłynięciu kanału La Manche wychodząc z wody miała na nadgarstku zegarek Rolex, który oczywiście działał. To rzecz jasna zwiększyło sprzedaż, a sama marka nigdy nie zrezygnowała ze współpracy ze sportowcami, którzy stali się częścią wizerunku. Obecnie Rolex związany jest z tenisem ziemnym i turniejami Wimbledon i Australian Open, co dokładnie dwa razy do roku zwiększa sprzedaż zegarków i powoduje wzrost zainteresowania marką w social mediach, a także z turniejami i gwiazdami golfa.                                                                                                                           Rolex już w latach 50. decydował się niejako na odważne działania, które dziś można by nazwać real marketingiem, a która to strategia do dziś jest przez markę wykorzystywana. Rolex towarzyszył himalaistom, przekroczył barierę dźwięku, był na dnie oceanu itd. Nie ma chyba brandu, który tak odważnie pokazywałby możliwości swojego produktu
  • Oczywiście prócz sportowców zegarki Rolex nosiły również gwiazdy kina. Nie bez kozery każdy wie, że James Bond nosi zegarek Rolex. Sean Connery, a później jego następcy zawsze dumnie nosili na nadgarstku zegarek Rolex. Choć sama marka zupełnie nie spodziewała się tak ogromnego sukcesu, to trzeba przyznać, że do dziś model Submariner jest kojarzony z elegancją i ekstremalnymi przygodami najseksowniejszego agenta świata. Sam w sobie zegarek stał się synonimem stylu życia i stylowego mężczyzny.



Filantropia – cel brandu


Aby wyjść poza ramy wyłącznie luksusowego produktu dla bogaczy, Rolex postanowił ocieplić swój wizerunek i zaangażować się z działalność charytatywną. Tym samym do wizerunku mężczyzny, który nosi zegarek Rolex, który uprawia sporty ekstremalne, jest zadbany i elegancki, doszedł kolejny element, jak pomoc innym i społeczne zaangażowanie.

Chyba jedną z najgłośniejszych kampanii, ukazujących zaangażowanie marki w pomoc, było pozwolenie na używanie nazwy marki Rolex w kampanii Amnesty International, gdzie pokazane było zdjęcie pobitego Dalajlamy. Marka tą kampanią pokazała, że nie jest obojętna na problemy świata i zyskała wielu dodatkowych zwolenników. Tym samym do dziś jej nazwa jest synonimem prestiżu, najwyższej jakości i dobrego smaku i do dziś posiadanie zegarka Rolex jest pragnieniem wielu ludzi.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - LV edycja

Uroda

Roślinne wsparcie w walce z cellulitem

Moda

Obuwie sportowe - nie tylko do uprawiania aktywności fizycznych

Kuchnia

Boski eliksir


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Konkurs z marką FLOSLEK Laboratorium - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.