Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Te produkty jedz, by serce było silne i zdrowe!

Data: 27.02.2018


Jedzenie to nie tylko przyjemność, ale także fundament i podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Komponując menu na kolejny dzień nie powinniśmy zapominać, jak wiele możemy zrobić dla swojego organizmu wspomagając go odpowiednią dietą. Jednym z najważniejszych organów, o który warto zadbać, jest serce. Co powinna zawierać dieta, aby serce było zdrowe?

Dania godne Twojego serca - tak je przygotujesz


Wpływ na kondycję i stan naszego serca ma nie tylko to, co ląduje na talerzu, ale również sposób w  jaki przygotowujemy posiłki. Wybierając odpowiednią metodę obróbki produktów przed podaniem możemy zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca. Najmniej polecanym sposobem przygotowywania posiłków jest ich smażenie, zwłaszcza na głębokim tłuszczu. Jeśli przygotowanie dania wymaga smażenia róbmy to w pergaminie, wykorzystujmy do tego celu oliwę z oliwek, masło klarowane lub olej rzepakowy. Unikanie smażenia nie musi oznaczać rezygnacji z jakości i smaku. Warto przestawić się na pieczenie, które doskonale zamyka we wnętrzu posiłku aromat. Pieczone warzywa są naprawdę pyszne – wystarczy spróbować dyni, albo buraków! Dobrym pomysłem jest pieczenie mięsa w towarzystwie warzyw i ziół.  Gotowane też może być smaczne! Jeśli nie gotujemy mięsa na wywar, zawsze wkładajmy je do wrzątku - nie straci swojej soczystości. Korzystajmy też z gotowania na parze, tu również sprawdzi się dodatek w postaci warzyw. Elementem przygotowania jest też przyprawianie potrawy. Dla naszego serca korzystne będzie ograniczenie spożycia soli kuchennej, którą można zastąpić solą potasową lub magnezową, które pomogą zmniejszyć spożycie sodu – jednego ze składników soli kuchennej.



Czego serce nie lubi?


Serce nie lubi nadmiaru sodu, ale to nie jedyny składnik, który powinniśmy spożywać z rozwagą. Ogromne znaczenie ma też jakość i pochodzenie tłuszczu, który zjadamy na co dzień. To nie tak, że tłuszcz jest z natury zły, bo potrzebujemy go jak każdego innego składnika. Diabeł tkwi w proporcjach. Jeśli w nadmiarze spożywamy tłuszcze nasycone, niekorzystnym zmianom może ulec poziom naszego cholesterolu we krwi, a tym samym zmniejszyć się drożność naszych naczyń krwionośnych i zwiększyć ciśnienie krwi. Z rozwagą jedzmy też słone przekąski. Niekorzystnie na nasz stan zdrowia wpływa także nadmiar produktów bogatych w cukry proste takich jak słodkie przyjemności. Warto spróbować przygotować domowe wypieki i desery używając ksylitolu lub stewii. Pamiętajmy, że profilaktyczne zalecenia nie zachęcają do popadania w skrajności i całkowitej eliminacji jakiejkolwiek grypy produktów, a raczej do zwiększenia udziału w diecie opisanych poniżej składników, które są dla serca korzystne.  





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - LV edycja

Uroda

Fryzury z warkoczem - zainspiruj się i wybierz najlepszą dla siebie

Kuchnia

Co jeść, gdy chcemy zdrowo się odżywiać?

Moda

Przetańczyć wesele bez bólu? To możliwe!


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Konkurs z marką FLOSLEK Laboratorium - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.