Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

4 dietetyczne smakołyki na wzmocnienie odporności

Data: 15.11.2017


Okres jesienno-zimowy to czas, w którym to jak wzmocnić odporność staje się tematem wielu domowych rozmów. Chcemy zadbać o to, aby nas i naszych najbliższych, szczególnie dzieci omijały wszędobylskie przeziębienia, katary i kaszle. Jednocześnie chcemy zrobić to naturalnie, bez często nadużywanych medykamentów - pomoże w tym dieta wzmacniająca odporność. Poznajcie 4 kulinarne i naturalne "wzmacniacze" odporności.

Imbir na wzmocnienie odporności


Brązowo-kremowe kłącze charakteryzuje się właściwościami zarówno przeciwwirusowymi jak i przeciwzapalnymi. Dla tych, którzy cierpki smak imbiru jest zbyt ostry dostępny jest suszony imbir w wersji kandyzowanej.




Lepiej jednak używać go w formie startej (świeży) lub suszonej - można dodawać zarówno do potraw jak i napojów. Jesienią warto pić herbatę z e startym imbirem i miodem.

Czosnek mocno pachnie i wzmacnia odporność


Czosnek zawiera allicynę, która , która jest fitoncydem - naturalną substancją o właściwościach grzybobójczych i  bakteriobójczych. Ciekawostką jest to, że ta substancja zostaje uwolniona dopiero w momencie naruszenia struktury czosnku - prościej rzec ujmując, np. w trakcie krojenia lub gryzienia. Warto wiedzieć, że bardzo intensywny zapach czosnku jest również skutkiem wydzielania przez tą roślinę allicyny.

Natka pietruszki dostarczy witaminy C uszczelniającej naczynia krwionośne


Natka pietruszki to rezerwuar, podobnie jak papryka, witaminy C, która wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne, a tym samym utrudnia drobnoustrojom szkodliwą aktywność.



Witamina C współuczestniczy w produkcji interferonów, czyli białek powstających w organizmie jako odpowiedź układu immunologicznego człowieka na pojawienie się w nim szkodliwych wirusów oraz bakterii.

Kiszonki

Jesień i zima to czas, w którym chcemy skutecznie  o naszą odporność. W tym celu warto sięgnąć po kiszonki przygotowane w domu - przygotowane w domu kiszonki to pełna kontrola nad ich składem, ilością cukru, soli oraz  ulubionych przypraw.



W jaki sposób kiszonki wspomagają wzmocnienie odporności?


Tak jak natka pietruszki, kiszonki to skarbnica witaminy C, ale także obfite źródło witamin . Przede wszystkim zawierają dużo witaminy C, ale są także bogatym źródłem witamin B1, B2, B3 regulujących metabolizm. Ogromną zaletą kiszonych ogórków i kapusty jest obecność  bakterii probiotycznych, naturalnie wytwarzanych w procesie fermentacji. Dokładnie rzecz ujmując w kiszonkach zawarte są bakterie kwasu mlekowego -  regulują one  florę bakteryjną  jelit, wspomagają procesy trawiennie i chronią przed chorobami. W przeciwieństwie do warzyw i owoców poddanych obróbce termicznej ukiszone smakołyki nie tracą cennych mikroskładników odżywczych.

Alejakobiet.pl




Zobacz także


Uroda

Podwójne odmłodzenie dla czterdziestolatek

Uroda

Najpopularniejsze wypełniacze, czyli kwas hialuronowy, biostymulatory oraz tłuszcz własny

Kuchnia

Boski eliksir

Moda

Wysokiej jakości skórzana galanteria, tylko w sklepie Galanter!


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Konkurs z marką FLOSLEK Laboratorium - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 6 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Wygraj zestaw kosmetyków Lirene - zakończony


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 7 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Lirene









^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w polityce prywatności.