Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

O Wielkanocy "bez przesady", czyli 10 zasad zdrowych Świąt

Data: 14.04.2017


Jak zawsze będzie obficie: pachnące mięsa, gęste zupy, tradycyjne jajka, sałaty i sałatki, słodkie ciasta. Sprawdź, co zrobić, aby Święta Wielkanocne nie okazały się dla nas zbyt "ciężkie" w skutkach.

Rodzinne, świąteczne spotkanie z pewnością odbędzie się przy suto zastawionym stole i będzie mieć swój początek już z samego rana. Bowiem śniadanie wielkanocne to przegląd świątecznych pyszności, a wraz z nimi - mnóstwo kalorii, które dostarczymy organizmowi. Odpowiedzialne za to będą między innymi wędliny, kiełbaski, pasztety, jajka. Obiad, to czas, kiedy na stół "wjeżdżają" żurki i barszcze białe - najczęściej z kiełbasą, schaby, pieczenie, sosy. A na deser - kolejny kawałek mazurka. W międzyczasie - podjadamy sałatki z ciężkimi dressingami. To wszystko sprawia, że nasza wiosenna dieta odchodzi na chwilę w niepamięć. Czas zatem poznać kilka prostych sposobów, jak zachować zdrowy rozsądek przy wielkanocnym stole, a po świętach dobrze czuć się we własnym ciele. Oto 10 złotych zasad zdrowej Wielkanocy - radzi Iwonna Niegowska, żywieniowiec marki Knorr:

1. Kupujmy mądrze


Już na etapie zakupów możemy pomyśleć o tym, by podczas świąt zadbać o swój organizm. Zwracajmy uwagę na etykiety - to pomoże nam wybierać produkty bardziej dla niego korzystne: z mniejszą ilością cukru, soli i niekorzystnych tłuszczów nasyconych, np. chudsze kiełbasy, mniej kaloryczne składniki dressingów.



2. Gotujmy

Wielkanocny stół to różnego rodzaju mięsa, głównie pieczenie, schaby, karkówki czy szynki. Zamiast kupować w sklepie gotowe produkty, przyrządzajmy je samemu - dzięki temu mamy świadomość, z udziałem jakich składników są przygotowywane, kontrolując na przykład ilość używanej soli.

3. Zastępujmy


Podczas gotowania możemy zadbać o to, by świąteczne potrawy nieco "odchudzić".
Zamiast śmietany do zabielania zup, używajmy jogurtu naturalnego. Mięso nie musi być zanurzone w tłuszczu - jest mnóstwo sposobów, by przyrządzić go w bardziej korzystny dla naszego organizmu sposób: upiec w piekarniku w specjalnej folii czy udusić.

4. Nawadniajmy organizm

Dziennie powinniśmy wypić minimum dwa litry płynów. Dzięki temu w czasie posiłków też zjemy mniej. Pijmy tylko napoje niegazowane i bez cukru. Także zanim zasiądziemy do wielkanocnego śniadania, warto wypić szklankę wody.





Zobacz także


Uroda

Zabieg dla czterech stóp

Uroda

Woda Micelarna Biotaniqe - oczyszczająca moc wody z technologią prebiotyczną

Kuchnia

Pajda i pasta - nowe pasty warzywne marki ROLNIK

Zdrowie

Badania genetyczne kontra rak prostaty


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetyków Floslek


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Floslek

Wygraj zestaw kosmetyków Eveline Cosmetics


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez Eveline Cosmetics

Pysznie i zdrowo! Konkurs z marką Oleofarm


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 8 zestawów nagród ufundowanych przez markę Oleofarm








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.