Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

O Wielkanocy "bez przesady", czyli 10 zasad zdrowych Świąt

Data: 14.04.2017


Jak zawsze będzie obficie: pachnące mięsa, gęste zupy, tradycyjne jajka, sałaty i sałatki, słodkie ciasta. Sprawdź, co zrobić, aby Święta Wielkanocne nie okazały się dla nas zbyt "ciężkie" w skutkach.

Rodzinne, świąteczne spotkanie z pewnością odbędzie się przy suto zastawionym stole i będzie mieć swój początek już z samego rana. Bowiem śniadanie wielkanocne to przegląd świątecznych pyszności, a wraz z nimi - mnóstwo kalorii, które dostarczymy organizmowi. Odpowiedzialne za to będą między innymi wędliny, kiełbaski, pasztety, jajka. Obiad, to czas, kiedy na stół "wjeżdżają" żurki i barszcze białe - najczęściej z kiełbasą, schaby, pieczenie, sosy. A na deser - kolejny kawałek mazurka. W międzyczasie - podjadamy sałatki z ciężkimi dressingami. To wszystko sprawia, że nasza wiosenna dieta odchodzi na chwilę w niepamięć. Czas zatem poznać kilka prostych sposobów, jak zachować zdrowy rozsądek przy wielkanocnym stole, a po świętach dobrze czuć się we własnym ciele. Oto 10 złotych zasad zdrowej Wielkanocy - radzi Iwonna Niegowska, żywieniowiec marki Knorr:

1. Kupujmy mądrze


Już na etapie zakupów możemy pomyśleć o tym, by podczas świąt zadbać o swój organizm. Zwracajmy uwagę na etykiety - to pomoże nam wybierać produkty bardziej dla niego korzystne: z mniejszą ilością cukru, soli i niekorzystnych tłuszczów nasyconych, np. chudsze kiełbasy, mniej kaloryczne składniki dressingów.



2. Gotujmy

Wielkanocny stół to różnego rodzaju mięsa, głównie pieczenie, schaby, karkówki czy szynki. Zamiast kupować w sklepie gotowe produkty, przyrządzajmy je samemu - dzięki temu mamy świadomość, z udziałem jakich składników są przygotowywane, kontrolując na przykład ilość używanej soli.

3. Zastępujmy


Podczas gotowania możemy zadbać o to, by świąteczne potrawy nieco "odchudzić".
Zamiast śmietany do zabielania zup, używajmy jogurtu naturalnego. Mięso nie musi być zanurzone w tłuszczu - jest mnóstwo sposobów, by przyrządzić go w bardziej korzystny dla naszego organizmu sposób: upiec w piekarniku w specjalnej folii czy udusić.

4. Nawadniajmy organizm

Dziennie powinniśmy wypić minimum dwa litry płynów. Dzięki temu w czasie posiłków też zjemy mniej. Pijmy tylko napoje niegazowane i bez cukru. Także zanim zasiądziemy do wielkanocnego śniadania, warto wypić szklankę wody.





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XLIII edycja

Uroda

Pod prysznic po lepszy humor

Relaks

Weterynarz do zadań specjalnych leczy egzotyczne zwierzęta

Relaks

Przeszłość, która nas ukształtowała


 





Komentarze

(Brak komentarzy)

Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Siła kosmetycznej koagulacji - konkurs z marką Janda


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę Janda

Wygraj zestaw kosmetyków La Luxe Paris


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę La Luxe Paris

Konkurs - piękne brwi z INVEO


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę INVEO








Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.