Szukaj
Newsletter
Imię:
E-mail:
Logowanie

Święta w parze z dietą? To możliwe

Data: 14.12.2016


Nadchodzą święta Bożego Narodzenia. Jest to czas w ciągu roku kiedy zwalniamy, by wraz z bliskimi znaleźć moment na spotkanie się i celebrowanie wspólnie tych wyjątkowych chwil. Zasiadając do wigilijnego stołu oczekujemy bogatej zastawy i smacznych dań charakterystycznych dla tego okresu. Wielu z nas traktuje tę okazję z dużą rezerwą i pozwala sobie na kulinarną rozpustę, która często kończy się wyrzutami sumienia, gdy zaraz po świętach musimy wrócić do normalnego tempa.

Będąc skuszeni kulinarnymi smakami i zapachami,  nie stosujemy się do porad, które doradzają specjaliści. Informują oni, żeby podczas wypoczynku nie skupiać się na redukcji, a stawiać na stabilizację masy ciała i utrzymanie efektów wcześniejszej diety, kierując się przy tym zdrowym rozsądkiem.

Wigilijne dania w pierwszej kolejności kojarzą nam się z tłustymi, słonymi i wyrazistymi smakami kuchni polskiej. Nie koniecznie musi tak być. W dobie wszechobecnych zdrowych alternatyw starajmy się, aby na stole pojawiały się odchudzone dania wigilijne. Przyrządzając świąteczne potrawy, zmniejszajmy energetyczność posiłków stosując mniej kaloryczne i zdrowsze produkty np. do śledzi zamiast śmietany użyjmy jogurtu, do bigosu zamiast kiełbasy dodajmy chude mięso drobiowe, a pierogi będą równie smaczne, gdy klasyczną mąkę pszenną zastąpimy tą pełnoziarnistą.



- Zamiast smażyć karpia w sporej ilości masła, przeorganizujmy jego obróbkę termiczną i wybierzmy zdrowszą jej wersję - np. beztłuszczowe pieczenie w piekarniku. Natomiast spore ilości cukru, trafiające do deserów postarajmy się zastąpić zdrowszymi zamiennikami np. ksylitolem, syropem z agawy lub miodem- doradza Monika Białasik dietetyk Body Chief.

Zasiadając do wigilijnego stołu postarajmy się zachować rozsądek i opanowanie. Posilając się, filozofia minimalizmu będzie idealną strategią przy wyborze dań. Jedzmy mniej, nie spieszmy się, dobrze przy tym przeżuwając. Unikajmy kilkukrotnych dokładek. Warto zapełnić talerz jedzeniem raz, tym samym mając kontrolę nad ilością przyjmowanego posiłku. Stół wigilijny oferuje aż 12 potraw. Rezygnowanie, z którejś z nich mogłoby spotkać się z rozczarowaniem gospodyni. Warto w takiej sytuacji skorzystać z przydatnej rady.

- Jeżeli to konieczne, spróbujmy każdej z 12 potraw, nakładając na talerz małą degustacyjną porcję, unikając zbędnych dodatków np. tłustych sosów, słodzonych napojów czy alkoholu - zaleca Martyna Topolińska, dietetyk.





Zobacz także


Uroda

Testuj zestawy kosmetyków - XXXIX edycja

Uroda

Farbowane i zadbane

Kuchnia

Pajda i pasta - nowe pasty warzywne marki ROLNIK

Zdrowie

Zwykłe pranie to za mało


 





Komentarze


Dodaj komentarz

Komentarz
Podaj nazwę użytkownika (musisz być zarejestrowana / zarejestrowany)
Captcha

Konkursy

Wygraj zestaw kosmetków do makijażu SINSKIN


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 3 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę SINSKIN

Wygraj zestaw kosmetyków BANDI Professional


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę BANDI Professional

Wygraj zestaw kosmetyków BIOLONICA Stem Cells


Odpowiedz na pytanie konkursowe i wygraj 1 z 5 zestawów kosmetyków ufundowanych przez markę BIOLONICA








^ Do góry
|
|
Powered by Actualizer CMS & Heuristic

Zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies m.in w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz celach reklamowych i statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdej chwili mogą Państwo w swojej przeglądarce dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Regulaminie i polityce prywatności.