Strona główna Aktualności Co jeść by mieć promienną skórę

Co jeść by mieć promienną skórę

przez admin

Używanie drogich kremów czy serów pójdzie na nic, jeśli nie zadbasz o swoją skórę od wewnątrz. Zobacz, co jeść, by cieszyć się gładką, miękką i promienną cerą!

Najlepsze jedzenie dla zdrowej i pięknej skóry

Łosoś

Łosoś, tuńczyk, makrela, a także inne ryby oleiste są bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, które utrzymują pory w czystości i sprawiają, że skóra jest promienna. Łosoś to również nieocenione źródło selenu, który ma działanie wygładzające.

Migdały

Następnym razem, gdy będziesz miała ochotę pochrupać chipsy lub paluszki, wybierz migdały, bogate w kwasy tłuszczowe Omega-6 i Omega-9, które sprawiają, że nasza skóra jest elastyczna i miękka. Migdały zawierają także dużo witaminy E, niezbędnej do produkcji kolagenu oraz ochrony przed szkodliwymi promieniami słonecznymi.

Pieczywo pełnoziarniste

Jedzenie pełnoziarnistego pieczywa sprawia, że naszemu organizmowi łatwiej oczyścić jest się z toksyn, co korzystnie wpływa nie tylko na wygląd naszej skóry, lecz również na funkcjonowanie narządów. Z kolei zawarta w ciemnym pieczywie witamina B, przyspiesza metabolizm.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek wspaniale działa na nasze włosy, skórę i paznokcie. Włącz ją do swojej codziennej diety, a będziesz mogła cieszyć się miękką i młodo wyglądającą skórą przez cały czas.

Szpinak

Przygotowując sałatki, zamiast tradycyjnej sałaty, użyj szpinaku. Zawiera on dużo witaminy C, E oraz witamin z grupy B. Kombinacja ta nie tylko dodaje energii, lecz również sprawia, że nasza skóra wygląda promiennie.

Słodkie ziemniaki (bataty)

Tradycyjne ziemniaki zastąp słodkimi. Bataty są bogate w witaminę C i E, które mają niezwykłą moc oddziaływania na naszą cerę. Witamina C zapobiega starzeniu się skóry, zwiększając produkcję kolagenu i likwidując uszkodzenia powstałe na skutek szkodliwego działania promieni słonecznych, a witamina E dodatkowo wzmacnia działanie witaminy C.

Truskawki

Truskawki mają niewiele kalorii, zawierają mało cukru i są bogatym źródłem antyoksydantów, co czyni je przekąską idealną. Truskawki, ale i maliny, jagody jeżyny, borówki są bogate w witaminę C, która jest niezbędna dla zdrowej skóry. Dodatkowo, truskawki zawierają kwasy fenolowe, które wspomagają produkcje kolagenu i usuwają martwe komórki.


Siemię lniane

Zapewne kojarzysz, że siemię lniane wspomaga pracę układu pokarmowego, ale czy wiesz, że może ono także wpłynąć na wygląd twojej skóry? Zarówno siemię, jak i olej lniany łagodzą stany zapalne i zapobiegają wysuszeniu skóry, pozostawiając ją miękką i gładką. Zawierają także kwas alfa linolowy, który sprawia, że skóra jest zdrowa, promienna i odpowiednio nawilżona.

Kiwi

Kolejny owoc, po którego warto sięgać to kiwi. A to za sprawą dużej ilości witaminy C, która, jak wspominaliśmy wcześniej, zapobiega starzeniu się skóry, zwiększając produkcję kolagenu i likwidując uszkodzenia powstałe na skutek szkodliwego działania promieni słonecznych.  

Woda

Chyba nie trzeba przypominać 😉 Woda to najlepszy przyjaciel naszej skóry. By cieszyć się promienną cerą, należy wypijać około 8 szklanek wody mineralnej dziennie.

Dominika Górtowska

Zasubskrybuj I bądź na bieżąco


Mogą Cię zainteresować

Pozostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy komfortu użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej